Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-03-21, 11:47   #1
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Smile Abstinensbesvär

Man kan ju få abstinensbesvär, när man inte kan ha datorn igång och vara inne på sysidan!
Min dator har inte "mått så bra" den senaste veckan! Igår tordes jag inte ha den igång! Den lät lite underligt och luktade lite!!!!!
Att bli så "beroende" av både dator och Sysidan!!
Gick omkring som en äggsjuk höna! Javisst ja, datorn är avstängd, när jag var på väg in hit!
Men nu på förmiddan har jag fått min dator fixad,(för 2 flaskor rött), en ny fläkt var "sjukan" och när den ändå var öppen, så fick den lite mera minne också
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-21, 13:56   #2
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Va' skönt...jag känner igen symptomerna! I somras var våran dator borta på lagning i ca 6 veckor!!! Snack om abstinens...då upptäckt jag att man kunde låna på biblioteket...det var tur för mig. För övrigt, får jag samma symtom när jag inte kan komma åt mina tyger eller symaskin...nar annat kommer i vägen. Men just nu är fältet klart och jag syr för fullt! Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-21, 14:11   #3
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Då är jag inte ensam om det då, så härligt. Och det var ju ändå bara en dag!!!! Ja, det är lika med symaskinen, kommer jag inte åt den, eller inte har den hemma, då blir det kris!
Samma här, jag syr för fullt, en liten vårjacka.
(vackert efternamn Du har )
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-21, 14:37   #4
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Jasså är det abstinens man lider av. Vad skönt att höra jag var riktigt orolig att det var en livsfarlig flunsa.
Jag kände precis hur det började krypa i hela kroppen så jag tänkte ta en promenad och vila från symaskinerna en stund. Nu blev det inte så lång promenad, bara till nästa rum för det drog som en magnet hit till datorn. Tack Aina för att du har lyckats ställa diagnosen. Jag får nog leva med detta begär, det är i alla fall bättre än många andra begär man kan drabbas av.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-21, 14:53   #5
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Jo, det är visst fler som har samma "problem".
.
Mina promenader blir inte så långa dom heller, Mellan symaskinen o datorn (står i samma rum)
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-21, 18:11   #6
Tess Tess är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 224
Ja,fruktansvärt att man drabbas av behov som man inte ens visste att dom fanns sisådär 10-15 år sedan.
Vad kommer härnäst?Jag bävar inför tanken!
Hoppas det inte kommer att kosta skjortan.
Fast sånt är väl önsketänkande,när man snart inte har ens råd med nödvändiga mediciner,o.s.v.
På tal om efternamn!
Tänka sig att heta Helén som jag gör Många missförstånd och tusen förklaringar har det blivit med åren må ni tro.
Förresten så sällskapade min gubbe,innan han träffade mig med en tjej som hette Helén i förnamn!!!
Tänk om dessa två hade gift sig så hade det blivit Helén Helén!!!
Go syglädje i stugorna önskar TESS Helén
Tess är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-21, 18:17   #7
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Tess, namn ja, min fd kunde inte "hålla sig" från namnet Aina, den han lever med nu heter också Aina! Kan kanske vara en god idé, att hålla sig till samma namn.
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-21, 18:27   #8
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Jag ska nog möblera om i huset! Symaskinen finns i syrummet i källaren och datorn på övervåningen.
Ingen bra lösning!!!!
Ja,just det symaskinen ska två trappor upp och gästrummet häruppe får flytta ner.
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-21, 20:30   #9
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Du Ingrid! Jag har min symaskin i köket, datorn en trappa upp, strykjärn och bräda en till trappa, tvätten hänger jag på taket. Har bättre kondision än för ett år sen och har gått ner i vikt. Visserligen går jag på alla fyra för värkens skull, hadde jag plats så skulle jag nog vilja ha åtminstone symaskinen och datorn på bottenvåningen i köket.
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-22, 02:15   #10
Tess Tess är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 224
Jo, jag sitter här i natten med bihåleinflammation,har haft ganska så ont!
Jag har mer roligt av NAMN att berätta.
Inte nog med det att både min svärmor och jag är "innerligt trötta" men väldigt vana i olika situatoiner,när vi uttalat vårt Namn att få frågan.
"Ja, och hur var efternamet då?"
Jag hade för länge sedan en annan man som var väldigt mamma och familjebunden,och när väl han gifte sig så tro inget annat än att han hittade förståss en tjej med samma namn som sin syster!
Jag misstänker att han känner sig sedan dess väldigt,hemmastadd överallt!
Jag vill inte honom något ont men han avgudade verkligen sin mamma,(och familj)så kunde han väl inte stå emot när han äntligen träffade en med samma namn som sin syster!
Min kära gubbe sedan många år har en ibland"rå"
men mycket hjärtlig förhållande till sin "morsa" och det gillar jag skarpt!
Och jo,han heter Förståss Helén i efternamn,han med.Hur annars? Vill påpeka att jag har en TOPPEN svärmor vilket inte är alla förunnat.
Och förresten en TOPPEN svärdotter OCKSÅ!!!
Jag älskar dom båda,och vi har ALLTID så roligt tillsammans!TESS
Tess är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons