Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-08-03, 12:32   #1
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
För stora linnebyxor

Jag köpte ett par svarta linnebyxor förra sommaren. Dyra och i en jättebra kvalitet. Snedställda fickor. Nu har jag gått ner 12 kilo i vikt och dom är för stora. Jag köper inte nya nu utan väntar till nästa sommar då jag gått ner allt.
Men jag vill gärna använda dom nu, men frågan är, hur gör jag? Jag kan ju inte sy in dom eftersom det är fickor i vägen. Hur skulle ni göra???
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-03, 13:24   #2
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Är det mycket i cm som måste tas in?
Grattis till viktminskningen också.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-03, 14:33   #3
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Vad roligt att du lyckats gå ner så mycket i vikt.
Jag kanske skulle börja med att prova med resår i midjan och låta dem vara luftiga i övrigt. Du kan också sy inprovningar i midjan både fram och bak och sluta med att låta byxbenet bara bli ett veck, svårt att förklara men jag har gjort det på en byxa och det blev snyggt. Här ser du en bild på dem. http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=11266
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-03, 16:18   #4
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Det är nog 3 cm på varje sidsöm som måste bort.
Resår i midjan är det värsta som jag vet. Det är praktiskt men ack så oskönt och fult tycker jag. Nä det ska vara så att det håller badringarna på plats
Men det där med veck låter intressant. Dessvärre är det lite halvakut, ska ha dom till helgen. Jag ska genast fundera på detta.
Nackdelen med att gå ner i vikt är ju detta. Eftersom jag har lika mycket mer som ska bort, så vill jag handla så lite som det går. Men sen lär det bli mycket shoppa kläder
Tack för tipsen! Hälsn Evalena.
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-28, 23:34   #5
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Fördela vecken i midjan, eftersom du ska gå ner i vikt ytterligare, så hjälper det inte att bara sy i sidorna,dom sitter inte snyggt. När du har nått din vikt som du har tänkt dig, så sprätta upp dom här byxorna och gör om dom till passande storlek,det är kul!! Har samma broblem syr in och syr in och inget sitter som man vill, får tillochmed korta av byxor som har varit trånga förut, för byxorna letar förgäves efter magen och inga höfter har jag, måste använda elastiskt bälte. tror det heter så, den är gjord av resorband) Kram helena
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-29, 11:27   #6
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Jag gjorde så att jag sydde in dom lite i sidorna ( det går fortfarande att använda fickorna ) sen gjorde jag 2 veck i linningen. Men till nästa sommar eller höst ja då blir det att sprätta upp byxorna och sy nya.
Grattis till din viktnedgång!!!
Visst är det roligt att slänga kläder som man aldrig med kommer i å det för att dom är för stora Hälsn Evalena.
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons