Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-09-04, 21:14   #1
Aleara Aleara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 70
Svårt med vantar?

Jag har bara stickat vanliga enkla sjalar förut..men nu tänkte jag sticka mig ett par egna vantar..hur svårt är det igengligen? Ger jag mig in på nått svårt?:P har ingen som är speciellt stickkunnig i våran släkt..
Aleara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-05, 07:57   #2
sofen sofen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 62
Jag har bara stickat tumvantar och tycker inte att det är så svårt (jag är inte särskilt avancerad). Inbillar mig att fingervantar inte är så svårt det heller, men jag har inte försökt än.
sofen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-05, 09:37   #3
Aleara Aleara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 70
okej=) har tänkt sticka tumvantar=) Ska nog leta reda på något mönstero försöka mig på det iaf=)
Aleara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-27, 17:53   #4
imrahil imrahil är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 8
vet inte om du har hunnit försöka nu, men ville bara meddela att vantar var lättare än jag trodde! finns bra böcker på biblioteket med mönster och diagram. förutom lovikkavantarna det var tvång på i sexan (när jag för övrigt inte var intresserad) har jag nu gjort två par. på det första lärde jag mig vad jag INTE skulle göra och på det andra hur jag skulle göra. de är i två färger med tumkil och mönster i handflatan och roliga gubbar på översidan.
imrahil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-27, 20:33   #5
Tygtokig Tygtokig är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 110
Hej!

Jag har också nyligen gjort egna tumvantar, fast virkade. Det var roligt och inte alls svårt! Jag använde mig av detta mönster från garnstudio: http://www.garnstudio.com/lang/se/vi..._id=19&lang=se

Fördelen med att virka vantar istället för att sticka är att man bara behöver _en_virknål som "verktyg"
Tygtokig är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons