Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-01-15, 10:40   #1
kolibria kolibria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 16
Symaskinen invigd

Nu har jag äntligen satt mig och sytt på min alldeles första och egna symaskin! ^_^

Jag fick den i julklapp men då var jag i hos mina föräldrar i Piteå så vågade jag inte packa upp den eftersom att den skulle fraktas till Sundsvall (och sådanadär lådor har en tendens att när man en gång packat upp den så kan du inte packa ner den)

När den skulle fraktas ställde en kompis med bil upp att köra ner den till Sundsvall så att jag slapp ta den på bussen. Symaskinen kom till Sundsvall dan före nyårsafton. Då hade jag två vänner på besök och planerade en middag på nyårsafton så den var tvungen stanna kvar i sin kartong.

Men nu efter att den fått en plats och jag faktiskt vågat använda den (har vetat att jag ska få symaskin sedan november så jag var rädd att jag byggt upp för mycket förväntningar.) så blev det ett enkelt kuddfodral till min vetevärmare(köpt)!

Jag som är van att först tre-steg-sicksacka alla kanter prövade att följa rekommendationen att kasta över /överkasta (?) med en sömm som såg ut: __/\__/\__ istället.

Jag har en fundering angående kasta över / överkastning. Jag har läst i två av mina böcker och är inte säker. Men innebär kasta över att man får både raksömmen och tre-steg-sick-sacken (det som ska förhindra att det fransar) i en och samma sömm?
kolibria är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons