Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-09-11, 13:01   #16
Mimmi71 Mimmi71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 171
Men vad säger du? Höja priset?

Jag som planerar att köpa en CP till mig själv i julklapp. Kan man vänta tills dess? Hur mycket handlar prishöjningen om?
Mimmi71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-11, 13:48   #17
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Efter att jag beställt från dom så fick jag detta meddelandet i mailen den 24 aug.

"Also, the Janome 1000CP is a very popular model with Swedish customers and we suspect that the price will be increasing soon. Therefore, I would like to inform Swedish customers who may be considering to purchase."

Vet inte hur länge snart är!!

Men att vänta tills jul är kanske dumt. Men maila dom o fråga. Det kostar inget.

Lycka till.
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-11, 13:57   #18
Mimmi71 Mimmi71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 171
Tack för ett sabbt svar. Skall kolla upp detta och att vänta till jul är kanske inte värt risken. Det är ju faktiskt inte några jättepngar att "hosta upp" och efter att ha fått provköra en CP med kantbandsfot så är jag helt såld.
Mimmi71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-11, 17:59   #19
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Köpte just Janome 744D och är superNÖJD! Har just sytt mitt första projekt och har aldrig använt en overlock förut. =D
Gav 3.100:- tror jag men lade £10 för att få Janome väskan istället för deras egen väska.
Jag blev mkt positivt överraskad när jag såg att de stoppat ned en adapter också som passar i våra vägguttag. Bara att plugga i och köra!
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-11, 22:30   #20
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Ploppan...

Varför Janomeväska, inte deras väska?
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-12, 07:18   #21
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Nääää då...det är säkert inget fel på SMD:s egna väska, det är bara jag som är lite knäpp.
Jag var ju nere hos min lokala återförsäljare och jag vill inte skylta med var jag köpte maskinen tillslut. Tyckte det var lite mer diskret med en väska det står Janome på. Att den sedan har engelsk stickpropp och serienr (?) fr England behöver ju inte betyda att jag köpt den där, jag kan ju ha köpt den begagnad här i Sverige till ett bra pris!
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-12, 08:27   #22
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Hehe.. Ja förstår. Det är smart juh. För man kan säljer den begagnad med finare janomeväskan senare.
ja det betyder inget egentligt. Men Jag tycker att bäst att bära SMD-väskan visas för andra t.ex sybutiken med fullt av janome maskin... för att reta dom å denna är 4000 kr men där butiken 10 000 kr...

Jag tänkt först: Va fan varför...


Angående serier o nummer.. Jag vet inte. har inte kollat upp..

PS.. Det är otroligt bra sätt att dom stoppades in propp el kontakt...jag fick inte sånt det var för ett halv år sen.
supernöjd med

Jag undrar hur de klarar av att ha låga priser medan här butiker i Sverige?? ..Alltså, jag förstår inte varför svenska skyhöga priser...



Senast redigerad av Addes den 2008-09-12 klockan 08:32.
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-12, 08:52   #23
Karlastrid Karlastrid är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 77
Jag har precis i dagarna skickat efter en overlock Janome 744D och väntar med spänning om jag ska klara av den. Har aldrig sytt på en overlock förrut.Skickade efter den från seWingsmachines och det blev lite trassel med överföringen av betalningen men den trevliga personalen där löste det fint. Samtidigt köpte vi en Brothers en billigare variant samt en massa pressarfötter och nålar, Ser fram åt att paketet kommer.
Karlastrid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-12, 08:59   #24
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Citat:
Addes skrev:

Jag undrar hur de klarar av att ha låga priser medan här butiker i Sverige?? ..Alltså, jag förstår inte varför svenska skyhöga priser...
Kan tänka mig att det bl.a. är volymförsäljningen som gör att de kan hålla låga priser. Kan ju bara fantisera om hur många maskiner de säljer i månaden = bra inköpspriser!
Sedan kan ju England ha en annan moms på symaskiner än vad vi har i Sverige.
T.ex. blöjor är helt momsbefriade i England vilket vi i Sverige kan dra nytta av om man vill köpa tygblöjor. Pappersblöjor, d.v.s. engångsblöjor är väl inte lönt att skicka efter.

Symaskinerna är faktiskt dyrare i både Tyskland och Holland än här i Sverige. En Husqvarna maskin är billigare i Polen trots att det är samma vara så visst lönar det sig att jämföra - om man har tid.

Jag tycker om att leta priser, det har nästan blivit en sport att räkna ut var jag kan få en vara till bästa pris. Har handlat både från Kanada, USA, England, Tyskland och Australien.
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-12, 09:11   #25
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Ja. det finns olika orsaker.

Jag visste inte att blöjor är helt momsbefriade..
Sverige borde göra det oxå. Så befolkning växter då , o mammor har dåligt med pengar juh.

Jag har kollat tidigare - tyska o holländska symaskinsbutiker är dyrare.. ja stämmer.

Jag fick en tips från en holländisk kompis i Amsterdam som berättade att de finns billiga symaskiner från England, så började det att jag letar efter..

hehe..Jag med. jag gör alltid att kolla först jämförbara priser o undersöker saker lite...
T.ex. jag hittade bra småsaker till symaskinen bl.a. fötter, lilla fårsax, nål... Massor.. men det kostade ca 500 kr medan i Sverige kunde kostar ca 1500. Det var ebay som butiken säljer saker via ebay. Från England.
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-12, 09:18   #26
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Citat:
Addes skrev:

T.ex. jag hittade bra småsaker till symaskinen bl.a. fötter, lilla fårsax, nål... Massor.. men det kostade ca 500 kr medan i Sverige kunde kostar ca 1500. Det var ebay som butiken säljer saker via ebay. Från England.
Kan du PM:a vilken säljare det var på Ebay. Nick alltså. Tror inte du får skriva ut det här (eller?)...
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-12, 09:20   #27
Jane_12 Jane_12 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 38
Tillbehör till Janome 1000CP.

Hej,
Har en tid följt diskussionerna om Janome 1000CP
och sewingmachinesdirect då jag också funderar på att utöka maskinparken.Verkar ju otroligt smidigt att beställa från detta företag.
Man kan ju köpa till en del pressarfötter och vill höra med er andra om vilka man bör beställa till. Vad används de olika pressarfötterna till?Eller kan man vänta med det och köpa dessa här hemma senare?
Hälsningar
Jane

Senast redigerad av Jane_12 den 2008-09-12 klockan 09:24.
Jane_12 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-12, 09:26   #28
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
du kan köpa pressarfötter här hemma. det kan löna sig att jämföra för någon var faktiskt billigare här hemma men det kan ändras snabbt. valutakursens påverkan på priset är inte försumbar.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-12, 12:08   #29
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Flera olika från butiker som säljer beg.småsaker.
Sewityou, sewing-techinques, sewing-machines-on-line, sewingonline etc...

Dessa är inte privata personer som säljer.

Ja men pressfot kostar ca 150 här, medan i England 50 kr.
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-12, 12:17   #30
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Citat:
Addes skrev:
Flera olika från butiker som säljer beg.småsaker.
Sewityou, sewing-techinques, sewing-machines-on-line, sewingonline etc...

Dessa är inte privata personer som säljer.

Ja men pressfot kostar ca 150 här, medan i England 50 kr.
Okej, tack!
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons