Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-06-17, 09:35   #1
Skumnorpan Skumnorpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 274
Min lilla kråka

Har fått vatten kopper! Fy va jag lider med henne! Så är det mitt fel oxå! min kompis son fick det då fick han komma och leka med Emilia och nu 14 dagar senare ser hon ut som en prickikorv! Natten har varit lång med hennes klåda va på jouren i går och fick tavegyl men det hjälpte inte så himla bra men det är bara att ta sej igenom detta hmm va tvungen att prata av mej lite kram suss
Skumnorpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-17, 09:50   #2
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
tråkigt när det är ett sånt fantastiskt väder hoppas hon kan bada när det är över
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-17, 09:57   #3
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Lider med dig. Hade det likadant för exakt två år sedan, då båda mina barn fick vattkoppor med ett par veckors mellanrum. Den lille killen, som är allergisk och har eksem, blev riktigt, riktigt dålig, med hög feber och stora koppor över hela kroppen (ena låret såg ut som köttfärs... och det rann var). Två veckor var han sjuk, och det såg mer ut som smittkoppor än vattkoppor. Jag grät när jag såg honom.

När han tillfrisknat något, var det storebrors tur... men det var stor skillnad. Lite feber, några enstaka små koppor... inte mycket att tala om. Gick över på några dagar. Inga ärr...

Lillkillen har fortfarande ärr över hela kroppen efter sina koppor, och dessa får han leva med resten av livet.

Hoppas din lilla kråka blir bra snart.

Kram/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-17, 10:13   #4
Bustraden Bustraden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 177
Ja det är ju jobbigt när de har det men det är ju skönt att ha haft det så tidigt som möjligt.
Bustraden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-17, 11:00   #5
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
Hej !
Stackars er !
ett litet tips , när mina 3 barn hade det , inte samtidigt utan när den första var frisk började nr 2 sedan nr 3 .
Mina tyckte om att bada , hällde i barnoljan i vattnet så de fick en oljig hinna på skinnet efter badet då kliade det inte lika mycket tyckte de .
Christel
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-18, 10:51   #6
Skumnorpan Skumnorpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 274
hej

Tack för eran om tanke!!!!!
Emilia är fortfarande väldigt gnällig inget passar henne, En del kopper har börjat torka in en har blivit lite inflamerad med den sköter jag om. Hon har fått tavegyl så jag hoppas att det hjälper henne lite iallafall. Vi va hos min bror i går då fick hon bada i hans bassäng han fyllde på vatten när vi kom så det va rent när hon badade någon sjö eller nött är inget att tänka på då blir det säkert inflammation i alla, kram suss
Skumnorpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons