Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-04, 13:44   #61
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Ja jag hade markerat alla diskussioner som färdiglästa.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-04, 18:20   #62
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Skrivit xxx foruminlägg-länken förstörd

Hej!
Förut när man gick in på någons profil och klickade på länken "Skrivit xxx foruminlägg", så kom man till en lista med alla foruminlägg som medlemmen hade skrivit.
Nu kommer man bara till den allmänna söksidan istället. Varför har denna länk upphört att fungera?
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-04, 18:40   #63
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Det var först nu även jag såg att det inte går längre men man kan istället klicka på namnet vid ett inlägg och få fram en lista på alla inlägg medlemmen skrivit.
Se bild:
Bifogade bilder
 
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-05, 07:02   #64
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Jag tycker personligen att det är skoj att det står hur många inlägg personerna skrivit under deras namn på forumet. Helt ointressant är det väl ändå inte att veta hur aktiv någon varit på forumet?

Hörni tjejer, att det blir grått istället för svart, beror det inte på att det är en besökt länk? Alltså, gå på ikonerna, inte texten. För det är så det i allmänhet funkar eller åtminstone har funkat, besökta länkar är en färg, obesökta länkar är en annan. Det är gammal "standard".

Admin, kanske ha samma färg på besökta och obesökta, för att undvika förvirring? Så ikonerna blir det man automatiskt tittar efter istället för färgändring.

Senast redigerad av deliana den 2008-10-05 klockan 07:04.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-05, 09:07   #65
laika laika är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 273
Jag saknar att man inte kan läsa sina gamla eller andras forum inlägg. För det kan ju vara så att man söker efter information som någon har skrivit, eller jag själv har fått svar på och vill då läsa det igen.
laika är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-05, 09:27   #66
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Om du klickar på ditt nick Laika så får du upp en ruta där du kan välja att se dina inlägg.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-05, 16:56   #67
laika laika är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 273
Ja nu kunde jag läsa. Tack för hjälpen. Tycker man klickar på allt.
laika är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-05, 17:03   #68
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Citat:
deliana skrev: Visa inlägg
Hörni tjejer, att det blir grått istället för svart, beror det inte på att det är en besökt länk? Alltså, gå på ikonerna, inte texten.
Nej, så är det inte riktigt. När man begär att ämnen ska markeras som lästa blir de grå istället för svarta fast man inte besökt länken. Så visst ska det stå för läst/oläst.

Men håller med om att man med fördel kan titta efter ikonen istället, men tycker då att det ska vara tydligare skillnad mellan dem. Man ska med en snabb blick kunna se det, inte behöva verkligen titta efter. T.ex. TYDLIG färgskillnad mellan läst/oläst ikon.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-05, 17:34   #69
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Citat:
Sotis skrev: Visa inlägg
... men tycker då att det ska vara tydligare skillnad mellan dem. Man ska med en snabb blick kunna se det, inte behöva verkligen titta efter. T.ex. TYDLIG färgskillnad mellan läst/oläst ikon.
Håller med precis där. Jag tycker att det är så otydligt nu mellan läst och oläst ikon att det tog mig ett tag att fatta vad som är vad, och även nu tycker jag att man måste titta "noga" för att se. Kanske admin kan ändra ikonerna till mer tydlig skilnad? Kanske göra det lästa grått istället för orange? Orange brukar ofta vara signalfärg och markerar att det är "nytt" även om det är ljust här. Ljusgrå monokrom färgskala kanske om man vill behålla stilen med ikonerna? Då ser man att stark färg = nytt, ljusgrått (som smälter bort mot det vita i bakgrunden) = gammalt?
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-08, 08:57   #70
dunderlina dunderlina är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 155
Skulle jag ha ändrat någon färg så skulle det vara den oranga. En färg som är snygg till den rosa färgen är faktiskt brunt Tänkte inte på det innan men Barnbarnet hade brunt och rosa på sig.För att inte klaga så är den oranga lite skrikig o skär sig mot det rosa ..Annars gillar jag sidan
dunderlina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-08, 09:05   #71
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
Det där med att vissa länkar har en ljusare färg är era webbläsares sätt att tala om att det är en länk du tidigare följt - den finns med i historiken. Så var det förut också.

Det är alltså inte något som styrs av forumet. Däremot på forumsidorna kan man se att vissa ämnen har nya inlägg genom att de står med fetstil och har en annan ikon framför:
Bifogade bilder
 
clindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-11, 08:29   #72
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Annonser borta

Efter uppdatering har annonser försvunnit. Jag hade lagt in en på möbeltyg till salu men den finns inte

Är ännu inte så gaggig att jag glömt att jag tagit bort den själv, tror jag
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-13, 08:10   #73
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
När la du in annonsen? Den delen av sajten är inte berörd av uppdateringen. Annonserna ligger en månad sedan trillar de bort.
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-13, 08:20   #74
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Aha, den ligger en månad bara. Hade jag ingen aning om

Vart står det i denna text?
"Regler
Annonsmarknaden är till för privatpersoner att annonsera sina begagnade sömnads och handarbetsrelaterade saker. Massförsäljning accepteras inte och ej heller listning av saker i en och samma annons. Länkning till andra annonssajter tillåts inte. Vill du sälja kommersiellt kan du få tillstånd att lägga upp handlarannonser, kontakta oss.

Vi förbehåller oss rätten att ta bort annonser som bryter mot dessa regler. Hittar du någon oseriös eller tveksam annons kontakta oss, och skicka gärna med länk till just den annonsen så hittar vi lättare."
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-13, 08:25   #75
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Jag ska lägga till det i texten!
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
forumet


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons