Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-05-06, 01:54   #16
Clirka Clirka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 20
Citat:
pialuttan skrev:
Måste säja igen att jag anade att jag missat nåt. Bilderna var himla bra som bilder men jag fann inget om att tjejen sytt grejerna själv. Därför undrade jag vad det handlade om...Det stod bara nåt om projektarbete!
/pia
Jga trodde det var underförstått eftersom jagfinns på den här sidan att jag sytt allting själv, vilket jag har, kan tillochmed skicka mönsterna om du inte tror mig
Clirka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 02:00   #17
Clirka Clirka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 20
Re: Gruppbild?

Citat:
Maud skrev:
Min familj och jag förstår inte riktigt vad de senaste gruppbilderna har med sömnad att göra. Men jag är väl lite ding - fattar ingenting.
Maud
För mig handlar sömnad om att ovandla en ide till färdigt resulat, och det här här resultatet av 89.5 timmars arbete
Clirka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 06:45   #18
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Näe man går en utbildning som Clirka gör så ingår inte bara själva sömnaden och ritandet av mönstret. Då ska man även pressentera sitt resultat på ett snyggt sätt.

Visst finns det kanske en ton av sexualitet i, men den är ju långt ifrån så tydlig som bilderna som fanns här tidigare, tycker inte att dessa bilder kan jämföras med dessa. Att barn skulle fara illa av att se dem förstår jag inte riktigt, snarare så visar de två tjejer som står för sin sexualitet vilket definitivt kan behövas i dagens samhälle. H & M bilder som nervärderar är bra mycket värre och det finns många fler exempel.

Personligen tycker jag att det är kul att se hela resultatet av ett projekt, vilket därmed gör att jag tycker att man kan få puplicera bilder av detta slag. Så länge de följer forumetsregler och efter ovanstående resonemang så förstår inte jag vad som skulle vara stötande..

Däremot så kan jag forfarande tycka att bilderna, och kläderna, kan behöva en tydligare förklaring till varför de ser ut som de gör, vad är tanken bakom, finns det en röd tråd, hur började projektet. Varför tycker jag dessa bilder och inte de andra som visas här behöver en tydligare förklaring då. Jo just för att de inte rakt upp och ner visar ett plagg utan det finns mer bakom som behöver förklaras. Ofta får man en större förståelse för sitt projekt om man kan ge en bra förklaring.

Frågan är var gränserna går här på sysidan eftersom vi alla har olika trösklar. En bra riktlinje kanske är att bara visa bilder som även skulle kunna visas ute på stan. Vad tycker ni?

Kram
Alvan
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 07:05   #19
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Vill tilläga en sak. Om det nu är så att många skulle tycka att dessa bilder inte ska visas på Sysidan så ska ju det respekteras. I så fall så skulle bilderna i stället kunna visas på en Webshot (kan skaffas gratis lätt av alla som vill) som man hänvisas till i samband med bilderna som enbart visar kläderna.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 08:22   #20
Vinter Vinter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 115
jag tycker att bilderna var söta, och tycker inte alls att de borde tas bort för att de är stötande. har sett värre bilder här på sysidan, även om jag inte tar illa upp. det är ju inga nakenbilder, och mycket mildare än vad som visas i tidningar och på TV.

ang. vad som skall accepteras här på sysidan så är det ju de ansvariga som bestämmer. men de borde skriva ner vilka regler som gäller på ett tydligt ställe så att vi kan slippa liknande diskussioner i framtiden.

//Vinter
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 08:24   #21
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag kollade inte så noga, men jag känner ju igen Johanna från forumen, så jag vet ju att hon är aktiv, och antog också att hon gjort kläderna.
Bilderna är absolut inte värre än andra modebilder (se'n tycker jag att modebilder och stora designers modevisningar är onödigt porriga idag, men det är en helt annan diskussion).
Jag har nu kollat in bilderna på bara kläderna, och det var faktiskt bra att se dem dels på provdocka, dels på människa, även om poserna är lite väl provokativa för min smak. (Våld är jag inte heller någon stor vän av) Men medelålders "tanter" som jag måste nog acceptera att "ungdomen" (Gud vad gammal jag känner mig när jag säger "ungdomen"!) ser annorlunda på saker än vi gör.
Och det är ju så kul att med kreativa männsikor!!!!!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 08:57   #22
Anni Anni är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 101
Clirka! Känn dig stolt över ditt arbete, du har säkert jobbat både hårt och länge med ditt projekt och du har all anledning att vara nöjd!
Nästa gång du visar upp dina alster vore det kul om du skrev några kommentarer till bilderna så att vi "gamlingar" förstår hur du har tänkt och gjort./ kram Anni

Till alla övrigaet här är väl inget att hetsa upp sig för!! Jag tycker att vi ska uppmuntra alla unga tjejer och killar som syr och designar så att det står härliga till. Det är jättekul att se hur de vågar leka och exprimentera med material och modeller./Anni
Anni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 09:16   #23
outi outi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 42
Kläderna finns ju i ett sammanhang...

Jag tycker att Johanna har gjort ett bra arbete med att försöka visa upp sina kläder i ett sammanhang. Det skriker ungdom och experimentlusta över både bilder och kläder. Livsglädje helt enkelt.
outi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 11:12   #24
winterros winterros är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 97
STÅ PÅ DIG!

Modebilder ska vara lite provocerande för att dom ska synas. Och steget mellan sömnad och mode är minimalt. alltså borde man få visa kläder i ett sammanhand även på denna sida och förmedla en känsla med plagget. Och om kläderna är välsydda eller inte ser man ju på väldigt få plagg på denna sida. Sluta gnäll. Gå ut på stan och se hur modebilderna ser ut där.

MYCKET SNYGGT PROJEKTARBETE!
winterros är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 11:41   #25
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Jag stöder Clirka, främst för att hennes bilder inte bara är bevis på vad hon har gjort, utan också är en form av konst. Och om dessa bilder nu skulle uppfattas som sexuella, så ser jag hellre två tjejer istället för en av vardera kön, bara för att bryta ner synen på äktenskapet mellan man och kvinna som det enda rätta och normala.

Oops, blev lite pompöst det där... jättesnygga kläder förresten!


Dessutom skulle jag hellre vilja se en diskussion om MQ's nya klädreklam här (tjej på rygg klädd i kort rosa klänning, benen isär, kille iklädd bara byxor mellan hennes ben), istället för en diskus om två tjejer som posar mot varandra. Det här är bara fånigt.

/Alex
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 12:52   #26
winterros winterros är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 97
BRA ALEXANDRA...

fånigt var ordet.
winterros är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 13:39   #27
FiaFreak FiaFreak är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 28
tjo..

Tycker att folk verkar bli irriterade för väldigt lite. Alla har olika smak och olika sätt de vill visa sina alster, och så länge det inte är direkt kränkande mot någon så tycker jag vi kan lugna ner oss. Jag tycker inte om allt jag ser, men det betyder inte att det inte får synas. Jag tycker att det är ledsamt hur man kan gadda ihop sig mot nån som har lagt ner sin själ i ett stort arbete, föratt man inte gillar sättet de är framställda på.
Hur skulle det kännas om det var er det handlade om? Dessutom så verkade det ju inte som att det var meningen att bilderna skulle spela på sex, det var bara vissa betraktare som såg det så, och verkade ta det förgivet.

Jag skulle bli sårad om nån skrev nått liknade om något jag själv gjort.
FiaFreak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 13:48   #28
winterros winterros är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 97
håller med. hela den här diskussionen är bara ett påhopp mot en enskild person. (förutom vissa som undrar varför diskussionen började). Skulle oxå bli sårad om någotn hoppade på mig som ni gjort mot Clirka
winterros är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 14:28   #29
Clirka Clirka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 20
Anledningen till att det inte är så mycket förklarat om mitt projekt arbete är att om jag ska förklara allt så skulle det behövas c:a 4 a4 sidor med text och jag tänkte att om någon undra något så skulle de bara fråga mig
Clirka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 14:38   #30
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Det är bra att öva sig på att sammafatta sig. Det kommer du behöva i framtiden (usch vad det lät präktigt);-)
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons