Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-05-05, 17:24   #1
Maud Maud är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 44
Gruppbild?

Min familj och jag förstår inte riktigt vad de senaste gruppbilderna har med sömnad att göra. Men jag är väl lite ding - fattar ingenting.
Maud
Maud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-05, 17:34   #2
pialuttan pialuttan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 216
Tack Maud för din kommentar! Jag satt och funderade på om jag var väldigt knasig, för jag fattade inte heller,,,,Men tänkte att jag har nog missat nåt...?
/pia
pialuttan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-05, 17:34   #3
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Som albumets namn säger så är det ju de modebilder som Clirka tagit för sitt projektarbete där hon sytt kläderna som är med på bilderna. Jag finner faktiskt inte dessa bilder stötande på något sätt. Tvärtom leker de ju lite med de vanliga idealen, två tjejer istället för en tjej och en kille.
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-05, 17:48   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag tycker att dessa bilder är helt ok. Är väl inte värre en de många korsettbilderna som finns här som också kan ses som lite utmanande i vissa fall.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-05, 18:02   #5
skymningsnymf skymningsnymf är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 65
jag håller med katta och Alvan

albumet innehåller modebilder från ett projektarbete,
som jag inte heller kan finna stötande på något sätt

om man ser alla bilderna i sviten på samma gång:
http://www.sysidan.se/albums/view.htm?ID=775
så blir det kanske mer förståeligt

samtidigt tycker jag att det är viktigt att diskutera vad som är "lämpliga" bilder att publicera på just www.sysidan.se eftersom det är många barn som är här och tittar...
skymningsnymf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-05, 18:06   #6
winterros winterros är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 97
????

vad är det ni reagerar på?! att det är två tjejer som posar mot varandra? Jag ser endast en snygg bild för att visa upp kläderna som hon har sytt.
winterros är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-05, 19:14   #7
pialuttan pialuttan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 216
Måste säja igen att jag anade att jag missat nåt. Bilderna var himla bra som bilder men jag fann inget om att tjejen sytt grejerna själv. Därför undrade jag vad det handlade om...Det stod bara nåt om projektarbete!
/pia
pialuttan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-05, 21:55   #8
Maud Maud är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 44
Visst, två tjejer posar mot varandra och liknar väl bilderna som togs bort tidigare, fast där var det en kille och en tjej. Jag tror nog ändå budskapet nått fram. Detta är inte den sysida jag gick med i från början. Och vill ni ha det så här så viker jag mig. Hälsningar Maud
Maud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-05, 22:54   #9
Frideborg Frideborg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 60
Min åsikt

Jag tycker inte att bilderna är tagna för att visa upp kläderna och det är väl det som är meningen här.
Jag uppfattar inte bilderna som att de ska visa kläderna utan mer att de ska visa personerna och poserna. Kanske vill de provocera också.
Visst finns det konstnärlighet i bilderna men jag tycker ändå inte att de passar in bland alla andra bilder på alla kreativa människors verk.
MVH Tina
Frideborg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-05, 23:57   #10
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag tycker inte bilderna är värst stötande, men tycker inte heller att de hör hemma här, för som Katarina säger visar de ju inte upp någon direkt sömnadskonst. Är de bra gjorda går det faktiskt inte att se! Fotona däremot är bra hantverk, tycker jag, men nu är det inte en fotosida vi är på!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 01:00   #11
Clirka Clirka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 20
anledningen till att jag publicerade dessa bilder var att jag ville visa vad som slutresultatet efter ett års arbete blev, personligen så tycker inte jag de är värre än vilka modebilder som helst som man ser i vilken mode tidning som helst, anledningen till att kläderna visas så som de gör är att jag och min vän och modell ville ge en känsla till kläderna, det ska se ut lite som att vi "strider", på de två "gruppbilder" som jag har här syns inte det jätte mycke, men jag tycker de är så snyggt redigerade så jag ville visa dem.
Clirka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 01:11   #12
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Nu kan jag inte tala för Clirka. Men om ni tittar i hennes album så har hon lagt in bilder på kläderna tidigare, då endast kläderna. Bilderna är kanske en del i projektarbetet och hon vill kanske få respons på helheten. Bilderna kan dessutom förmedla en känsla som kanske plagget inte kan göra självt.

Jag skulle vilja ha en bra förklaring till varför dessa bilder inte passar in här på sysidan. Jag tycker inte att det är något bra argument att det inte går att se om kläderna är bra gjorda, sådana bilder finns det nämligen massor av på den här sidan.
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 01:19   #13
Clirka Clirka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 20
jag kom och tänka på ett moderepotage som jag såg i tidningen Frida, läses av tjejer i åldrarna 12-16, i och med mauds åsikt om att inga barn ska se mina bilder. I det repotaget var det två tjejer som gjorde olika saker och och sen en bild när den ena flickan tänder en cigarett åt den andra flickan, det syndes att de inte var myndiga bör tilläggas. Personligen tycker jag att sådana bilder är betydligt mer olämpliga för barn än vad mina bilder är.
Clirka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 01:24   #14
Clirka Clirka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 20
Bilderna är en c:a tredjedel av hela projektet och väldigt mycket tid har lags ner på dem och jag tycke det kunde vara kul att publicera dem någonstans eftersom jag enbart har visat dem för mina lärare, och jag tyckte då att sysidan var lämpligast eftersom jag har sytt alla kläder och få respons för något man har arbetat med väldigt länge är ju alltid trevligt.
Clirka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 01:25   #15
Clirka Clirka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 20
Citat:
Asawi skrev:
Jag tycker inte bilderna är värst stötande, men tycker inte heller att de hör hemma här, för som Katarina säger visar de ju inte upp någon direkt sömnadskonst. Är de bra gjorda går det faktiskt inte att se! Fotona däremot är bra hantverk, tycker jag, men nu är det inte en fotosida vi är på!
det finns bilder på enbart kläderna i ett tidigare publicerat album, där man ser om de är välsydda eller inte.
Clirka är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons