Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-04-23, 06:25   #1
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Varför... (om att vara sjuk)

... blir man alltid sjuk när man har som mest att göra? Sitter här förkyld med feber snor, och hosta och måste bli klar med det sista till på tisdag då jag ska visa min kollektion för vännerna.

Ibland så tror jag imunförsvaret sätts ner när man är stressad, men jag känner mig inte stressad för läget är under kontroll.

Usch, gillar inte att vara sjuk!

Förlåt att jag klagar men mannen sover så jag kan inte klaga hos honnom.

(upptäckte just att det inte var någon idé att klaga här heller. Det är för tidigt på lördags morgonen och bara jag på forumet)
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-23, 06:59   #2
sussie2 sussie2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 25
Håller med dig!!! Jag har haft en envis förkylning som hållit i sig i tre veckorn nu... Hoppas att din ger upp snabbare
sussie2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-23, 07:08   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
God morgon på dig Susanne!

Oftast brukar de värsta symptomerna försvinna ganska fort för mig. Men sen så kan jag bli dragandes med nån envis hosta länge eller så tappar jag rösten, Sist var jag utan röst i två veckor, inte kul. Men barnen och mannen tyckte nog det var skönt för jag kunde inte rya åt dem när de gjorde nåt tokigt. Istället stod jag där och stampa med foten och såg rolig ut istället

Krya på dig!
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-23, 07:11   #4
degdala degdala är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 192
Det är så typiskt!
Man blir sjuk av stress. När man helt enkelt har för mycket omkring sig och inte får någon tid för återhämtning.Jag vet inte hur många jular jag har gått i däck, tills jag insåg att det blir jul i alla fall, även om jag ingenting gör.Jag gör det jag hinner,
resten får vara.
Simma lugnt!!!!
degdala är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-23, 07:21   #5
avslut101129 avslut101129 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 64
Jaa, jag håller med, men i mitt fall är det oftas den lille sonen på snart 6 år som blir sjuk. Jag tror att all den här stressen även drabbar barnen. Krya på er. / Monica
avslut101129 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-23, 07:55   #6
alexandrabrinck alexandrabrinck är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 235
Stackare! Hoppas du blir frisk snart och får alla grejerna klara. I mitt fall brukar det vara så att jag inte blir sjuk så länge jag stressar och håller på, men så fort allting är klart och jag kan slappna av, så blir jag sjuk. Vilket innebär att jag ofta inte kunnat njuta av det jag stressat för och försökt få allting klart till - jul, fest, bröllop, semester...
alexandrabrinck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-23, 10:53   #7
sockerplinga sockerplinga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 38
Krya på er allihopa! Hoppas du hinner få din kollektion färdig tills på tisdag!

Håller precis på att gå en Antistress kurs, och jag har kommit fram till att det är inte bra med för mycket stress! För man kan ju bli sjuk, men man kan även bli sjuk om man har stressat och "lugnat" ner sig.

Försök ta det lite lugnt även om du inte stressar, men du kanske gör det omedvetet.

Kram,
Jossan
sockerplinga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-23, 10:57   #8
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Känner mig faktiskt väldigt avslappnad trots allt. Förkylningen kommer nog från barnen som båda båda haft feber för några dar sedan men jag blir naturligtvis värre drabbad.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons