Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-04-13, 09:32   #1
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
J-vl arbetsförmedlingen

Jag blir så arg och upprörd över arbetspolitiken som råder nu. Jag är utbildad industridesigner men har inte jobbat med det sen jag gick ut 1999. Drygt två av åren har jag varit föräldrarledig och den andra tiden har jag haft två anställningar där jag jobbat med annat eftersom det är ont om designjobb.
Nu är jag arbetslös efter att fått sparken under senaste graviditeten (en historia för sig). Inte heller nu finns det designjobb . Vid inskrivningen läste jag att man de första 100 dagarna enbart ska kunna söka jobb som är knutna till ens utbildning och att man därefter även måste söka annat.
När jag pratade med handledaren fick jag reda på att denna regel inte gäller om det finns få jobb att söka. Men eftersom jag har en "kontsnärlig" utbildning skulle jag kanske till höra AF Kultur och där gäller andra regler.

Ringer Af Kultur och får tillsvar att eftersom jag inte varit verksam de senaste fem åren så kan jag inte tillhöra dem. När jag då säger att jag varit mammaledig i två av de fem åren så blir hon tveksam men tror ändå inte att det gå, får skicka in papper och prova och se.

Min man och jag diskuterar situationen och kommer fram till att det kanske är bättre att starta eget med starta egetbidrag. Jag håller ju på att sätta smman en barnkollektion och det skulle vara kul att satsa fullt på det.