Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-05-27, 13:20   #1
nillas nillas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 99
sysida???

det är kanska jag som är lite kinkig... men varför visa en massa saker som man har varit och handlat som inte har med sömnad att göra??? jag förstår att man lägger upp en bild på sin nyinköpta symaskin som man är stolt över , men varför sina nyinköpta plastörhängen???
nillas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-27, 16:03   #2
winterros winterros är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 97
Håller helt klart med. Undrar dessutom varför folk lägger in bilder på andra saker som inte alls har någonting med sömnad att göra. Typ vackra glasflaskor har jag minne av att ha sett eller smycket.... jag vet då inte var "gränsen" går för vad sömnad är...
winterros är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-27, 16:10   #3
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
Helt rätt, albumen är ju tänkta för att visa sina syrelaterade verk.

Det är möjligt vi kan ha fler kategorier framöver, tex bilder från syträffar och annat kul men då skall det ligga separerat från bilder på egna verk.

Ser ni "opassande" bilder så maila oss gärna med en länk till dem, vi hinner tyvärr inte med att kolla varenda dag om det är något som inte passar in.
clindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-27, 17:30   #4
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Handgjorda

Jag har inte sett något störande. De smycken som är med är ju handgjorda. Visserligen inte sydda/stickade/broderare men dock handgjorda.Många som syr håller ju på med annat hantverk också.
Nu har jag inte kollat i alla album så jag kanske inte vet vad jag snackar om.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-27, 18:20   #5
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag tycker också att det ska vara sy, stick eller broderrelaterade saker i det nuvarande albumet. Sedan kanske det kan finnas ett album för annat hantverk såsom halsband snide m. m. Men egentligen så tycker jag nog att det borde vara ett helt nytt forum för det. Annars får sidan döpas om till Hantverkssidan.
Vad gäller kattdisskusionen som varit uppe så har jag hittills inte stört mig så mycket på det. Men det blir lätt att det går överstyr och då förlorar forumet sin ursprungliga idé. Alla katt älskande människor får förlåta men hur mycket än katten hjälper till i syhörnan så med handen på hjärtat har det egentligen inget med sömnad att göra, inte ens hantverk. Släpper man på reglerna så kanske det dyker upp semesterbilder och annat också och det är ju inte tanken med sidan.

Framför allt tror jag att reglerna skulle kunna formuleras tydligare.

Kram
Cilla
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-05, 01:08   #6
samvatt samvatt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 25
läskonst

Jaha nu ska vi vara sådana mot varandra. Står det inte klart och tydligt. I detta forum är det fritt fram för annat snack.

Det finns 7 forum tidigare som hänvisar till: Maskinbroderi,Overlock, Quiltning, Kläder, Stickning & Virkning, Mönsterkonstruktion och Handbroderi.

Skärpning, detta stämmer inte med, att det skulle vara så trevligt att träffas. samvatt.
samvatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-05, 08:38   #7
pelstud pelstud är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 105
Jag väljer nog att inte riktigt ha någon åsikt i denna diskussion, det jag skulle säga var i alla fall att diskussionen gäller vilka bilder som ska få visas i abumen, inte vilka inlägg som får skrivas (angående Samvatts inlägg alltså).
pelstud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-05, 12:22   #8
outi outi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 42
Människor är olika...

Det finns regler för att underlätta umgänge människor emellan. Sysidan har sina regler.

Och så finns det då människor... människor som är noggranna, som följer reglerna och som trivs med det. Det blir liksom ordning och reda då.

Sen finns det människor som är ivriga och entusiastiska och som ibland av bara farten gör saker utan att tänka sig för, och utan att tänka på regler eller på andra människor.

Så kommer det nog alltid att vara.

Det gäller att komma fram till hur sådant ska hanteras. Ska man säga till? Ska man se mellan fingrarna? Ska man vara så vidsynt man bara kan och tänka som så att den här människan nog inte hade något ont uppsåt, utan han/hon är bara lite slarvig, lite ivrig...?

Tolerans och vänlighet och ibland ge en medmänniska en puff åt "rätt" håll. Det tror jag på.

(OBS! Detta är inte ett försvar för människor som kränker andra, eller som gör andra illa!)
outi är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons