Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-30, 23:55   #1
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Är jag orealistisk eller inte? (symaskinrep.)

Jag är så ledsen..

Jag har en pfaff hobbymatic 919 sen 91 och den har varit en bra arbetshäst tills i vintras-våras då den börjat göra hoppstygn, speciellt när jag syr i trikå (eslöjd). (observera att jag har sytt i trikå innan, samma tyger, utan problem)

Problemet är att det bara ibland blir såhär. Ibland blir det 2 hoppstygn per sömlinje (alltså 5 cm söm dockkläder), sen blir det inga på 10 sömlinjer.. Så det blir lite svårt att visa.

Jag har skickat in maskinen på service nyligen, och jag trodde den blev bra. Alltid blir det så när man syr på testlappar så går det bra. men nu när jag börjat sy igen på riktiga saker, så blir det skit igen!

Ja, servicen gjorde ingenting, trots att det var för det problemet jag skickade in den.

Är jag orealistisk för att jag vill slippa hoppstygn som bara dyker upp ibland?

Eller ska jag kräva min garant och gå in igen? Jag har 3 månaders garanti, 20070731. hmm.

När man syr stickningar så vill man inte ha hoppstygn! Och även när man bara syr ihop så vill man inte heller ha hoppstygn för då blir det glipor.

Det är bara så jobbigt att gå dit för vi har ingen bil.

(butiken ifråga är Symaskinsagenturen, Göteborg)

Jag vill ha ny symaskin, men kan bara lägga ut 500-1000 kr och då blir det bara skräpmaskiner. Och om jag har en symaskin som fungerat jättebra i 15 år så vill jag ju att den ska fungera igen!

(och jo jag har testat allt det köret man kollar upp när man får hoppstygn... bytt nål, tråd, justerat trådspänning, städat, pillat här och var.. etc)

Jag önskar att jag hade reparationsmanual för denna maskin så skulle jag försöka själv istället för att gå dit till Symaskinsagenturen och bli utskälld för att man kör budgettråd (ha! Dortak är bra, så det så!) och fel pressarfot (bläh jag vill köra med plexifot och jag har kört med det sen köpet och det fungerar bättre för mig) blabla.. Ok, förlåt för att jag skrivit långt, men jag stör mig verkligen på det här! Favoritmaskinen krånglar! Man kan inte sy fint! Aargh!

Senast redigerad av ichigo den 2007-08-31 klockan 00:01.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-31, 05:25   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Klart du ska gå tillbaka med den, du har ju garantin och det är ju det den är till för. Om du kan så är det nog bra att ta med ett exempel.

Stå på dig!
Kram
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-31, 14:00   #3
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 647
Jag tror att det är ett griparfel, det som behövs är en liten justering.
Lämna in den igen och begär att dom justerar gratis.
Borde verkligen ingå i servicen.
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons