Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-07-18, 23:25   #1
it_boy it_boy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1
vilken symaskin?

Hej,

Ni kanske kan hjälpa mig att ge lite råd gällande symaskin.

Har använt min mors ett tag nu och e lite sugen på något bättre, men jag kan inget om vad som finns där ute.

De två kraven jag har är att den skall vara enkel och den skall vara till för klädes-sömnad. Den behöver inte ha några dekorativa sömmar eller broderiegenskaper.

tacksam för hjälp!!
it_boy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-23, 20:44   #2
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Det finns inget enkelt svar på din fråga. Det finns flera bra maskiner. Min dotter köpte en Janom Easy Jeans och den imponerar tyckte vi båda när jag var med och provsydde. Det var i vintras och hon är nöjd med den såhär långt.
Lokalisera lite olika symaskinshandlare. Ta med lite tyger som du brukar sy med. Sätt dig och provsy. Upprepa med olika hanldare så att du får prova olika märken. På det här sättet märker man rätt väl när man hittar rätt. Läs recenssionerna här på sysidan. Fundera också på att köpa något begagnat och gör likadant där. Provsy.
Allt beror på hur mycket pengar du vill lägga ner och vad du tycker att du behöver för maskin.
Det är kul att köpa symaskin och gå runt och prova. Ta god tid på dig och låt dig inte hetsas av nåogt specialerbjudande som bara gäller dagen ut.
Lycka till!
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-28, 13:45   #3
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Min senaste favorit är Singer 201K, en helt fantastisk maskin som används av många skräddare. Syr dock bara raksöm och väger i resevarianten ca 17,5 kg. :-) Min tilllverkades 1938, och jag köpte den för 100kr på tradera för ett par månader sedan. Kanske inte en sådan maskin du letar efter, men själv använder jag nästan bara den och min overlock.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons