Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-12-12, 22:36   #31
titti04 titti04 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 151
åhh så skönt att han kom hem. Han har kanske varit ute och lussat med nån söt fröken,hihi
titti04 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-12, 23:16   #32
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Skulle inte tro att han varit ute på lusseäventyr, han är snöpt sen 11 år. Nä något annat har hänt och i morgon ska jag lusläsa honom och kolla skavanker. Nu sover ahn så gott och det ska jag också göra utan oro.

Suss gott alla
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-13, 08:12   #33
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Tua, så skönt att Kisse är hemma igen.

Vi har fortfarande lika vackert här, rimfrosten hänger kvar i träden och lite mer snö har det kommit.
Inatt har det varit - 14,5 grad kallt, just nu är det - 12 grader
Bifogade bilder
 
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-13, 10:18   #34
Shania Shania är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 145
Vilken härlig vinterdag. Fått ca 2 dm snö den senaste dygnet. Nu solsken och 6 minusgrader. Min dotter i Duved har ca 5-6 dm snö och -10.
Tua,: Vad skönt att din kisse kom hem igen. Min Lotta försvann för 3 år sedan så jag har förlorat hoppet. Linus var många gången borta ca en vecka och kom hem och tiggde mat och mådde bra. Det är charmen med katter att kom kommer hem om det inte hänt en olycka. Läste igår om en katt som kom hem efter nästan 3 år.
Shania är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-13, 10:36   #35
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Fortfarande lika vackert!!

Vad skönt att få tillbaka sin kisse efter 3 år. Jag väntar fortfarande på min Buster som försvann för över 20 år sedan. Julle var desvärre skadad så idag har han utegångsförbud och måndag veterinärbesök. Påkörd eller slagsmål? Men han haltar och har en stor bula på ena bogen så det måste kollas upp. Men hemma är han och det är det bästa.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-13, 11:12   #36
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Så skönt att din kisse kommit hem Tua, hoppas han blir hlet ok.
Här är en vinterbild som jag tog för ca 5minuter sedan, vad säger ni är det dags att ta in trädgårdsmöblerna lr??
Bifogade bilder
 
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-13, 12:14   #37
Linblomman Linblomman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 360
Jag blir mmsbombad med bilder hemifrån
Det är så vackert!!
Bifogade bilder
  
Linblomman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-13, 14:37   #38
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag tycker det är underbart att se dessa snöbilder, MEN jag får hålla mig till att titta på bilderna, för jag kan bara vara ute 5-10 min i taget nu, fullt påpälsad. Här har kommit lite snö,som nästan smält bort igen. Längtar intensivt efter vår o sommar, för jag fryser konstant även inne trots fleece shal om axlarna och vadderade dunskor om fötterna, och då har vi ändå 22 grader inne.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-13, 15:03   #39
Shania Shania är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 145
Vilka otroligt vackra vinterbilder ni visar. Jag älskar vintern och kan bara beklaga Chery att du inte kan njuta av denna underbara årstid. Allt är ju så ljust och rent i naturen när snön ligger kvar. Det är inte fel på vår eller sommar heller.
Tua jag håller tummarna att din katt blir frisk. Hade en katt som duvhöken tog men orkade inte lyfta med den utan tappade honom men Ådi (katten) fick fula inflamerade bulor av fågelklorna. Efter veterinärbesök blev han hur frisk som helst.
Shania är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-13, 17:06   #40
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Nu har det börjat blåsa här, så nu är frågan hur länge det dröjer innna allt det vackra "trillar ner"
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-13, 17:25   #41
Engla Engla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 79
Här har det kommit massor med snö sedan igår. Jag och mina flickor var på en långpromenad idag. Först gick vi till ena kyrkogården vi har här, därifrån är denna bilden. Vi var och skulle se på min mosters urna som kommit tillbaka, och tände ett ljus för henne... Känns sorgligt, att min lilla moster ligger där inne i krukan nu, men skönt att sjukdommen inte plågar henne längre. (Hon avled den 9 oktober, efter att ha haft diagnosen ALS i ca 1 år.) På kyrkogården var det så mycket snö så man såg knappt gravstenarna.
Efter det gick vi till en affär och köpte lördagsgodis, och tog även en sväng till biblioteket och kikade i lite virkböcker bl.a, innan det bar av hemåt igen. Det var blötsnö, så vi såg ut som att vi badat med kläderna på nästan - men skönt var det...

Ha en fortsatt fin lucia och helg, och tack alla här inne. Det är så kul då man sätter in bilder på det man gjort och får massor med respons - och sen all hjälp man får i forumet då man frågar om något! Ni är underbara allesammans.

Kram i snöyran
/Ewa
Bifogade bilder
 
Engla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-13, 17:27   #42
Engla Engla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 79
Citat:
Linblomman skrev: Visa inlägg
Jag blir mmsbombad med bilder hemifrån
Det är så vackert!!
Å vilket vackert hus!
Engla är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons