Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-01-26, 11:41   #16
bahia72 bahia72 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 278
Citat:
stenbeckan skrev: Visa inlägg
Jag har en Brother Innov-is 10 o den har aldrig strulat o den syr igenom 8 lager jeanstyg med 100 nålen som om den sydde i smör.
Jag är helnöjd med min o skulle inte byta den för nåt. Lätt hanterlig också. Mamma som haft Hq i alla tider tycker att den är helt ok o hon kommer hit för att sy på den...
Var inne i affären och tog med en provlapp där det hade blivit fula stygn. Då sade killen att det kan bero på tyget, för jag har rätt tråd och nål. Är det tex ett kraftigt bomullstyg så kan tyget "slå" undan nålen och då kan sneda raksöm förekomma samt när man tar omtag på tyget. Han skulle se om han kunde få tag i en gammal, gammal HQ där pressarfotsarmen är stel då blir det en fin raksöm. Tack för era svar, men jag håller fast vid HQ 1070 ett tag till, det verkar ju inte vara något fel på maskinen iaf
bahia72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-26, 13:34   #17
Doriz Doriz är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 25
Citat:
bahia72 skrev: Visa inlägg
Hej!

Behöver en ny bas symaskin och filurar lite på de här två modellerna - helt utan att provsytt nån utav dem. Men en raksöm är ju en ralsöm oavsett maskin eller?!

Någon som kan ge tips, minus och plus???

Eller har något annat tips?

Är tacksam för alla svar jag nu kan få. Vill så gärna köpa så snart som möjligt....
Jag har en easy jeans och är super nöjd Syr mest barnkläder i mjuka tyger men den verkar fixa det mesta även i tjocka tyger såsom båtkapell och flera lager jeans .
Doriz är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons