Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-03-08, 18:52   #15
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Eh jag upptäckte att jag glömde bort att lägga in i texterna i första inlägget, så fick 10 rätt svar.

Tua, ja jag är en riktig husmorstyp! A genius 50's... En del killar o polare skrattade åt mig. Wot thi pass aaf!
Ja mina föräldrar använder så mkt såna, mormor/farmor typ.


Ja några dessa frågor använder jag aldrig dock.

Jag har inte hemma svinto eller stålulle liksom superspray...
Jag rengjorde spisen, där var svart o bruna ränn fast i kanterna. det var omöjligt att få rent.
Knep var att strö över kanterna med bakpulver, och pressa två gamla limon som höll på ruttna, o mer vatten oxå, lät i flera timmar.... och torkades det med disktrasa utan att trycka hårt eller så, utan lätt och samla upp smuts... Nu är det vit och rent!

Fin brunsås till älgkött, det var mkt salt i sås, för älgkött lade i saltlake, köttsaft rann ner lådan i ugnet, så ville jag använda av det som buljongsås, men sursalt smak. Jag var tvungen att spara dom i frysen resten och massa grädde och lite kalvfond, så hjälpte det väl.
Men hur gör ni om det blir FÖR MKT salt i såsen annars? kasta bort o göra om nytt eller vad?
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons