Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-07-15, 14:49   #1
jimutt jimutt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 78
Skyttelproblem BAAH!

Ååh vad sur jag blir! Så här ligger det till: Jag, min bror och några vänner ska iväg på lajv om lite drygt två veckor. Vi har ett tält + en hel del kläder kvar att sy. Och visst, det är inga problem att hinna det. Om det inte vore för att den förbaskade symaskinen gått sönder igen(den gjorde det inför förra årets lajv också :S).
Har ju en Pfaff 2134. Och tyvärr var man så korkad att man köpte ett demoexemplar för att spara lite pengar. Den här gången är det skytteln som krånglar. Det sitter ju som en svart kåpa med "pinnen" som håller fast undertrådsspolen. Och nu är det så att den inte ställer sig i rätt läge när nålen ska ned och hämta upp tråden. Utan istället ligger den lite fel så att nålen ej tar sig ned. Det går dock att backa med maskinen men inte sy framåt. ..

Aldrig mera Pfaff säger jag bara... Även om många är väldigt nöjda med sina maskiner så är då inte jag det.

Hoppas bara att vi hinner få tag på en lånemaskin elr liknande så att vi kan sy klart kläderna...

Förväntar mig för övrigt inte att någon ska veta hur man fixar detta då vi med största sannolikhet måste skicka den på lagning. Ville bara skriva av mig lite...
jimutt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-18, 13:14   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Innan du säger "aldrig mer pfaff" så vill jag säga att det är stor skillnad mellan nya pfaff och gamla pfaff! de gamla spelar totalt i annan lag, går inte att jämföra!

Med gamla är det alltså fram till ca 60-70talet och i vissa fall till 80-talet.

Fast det är väl så för nästan alla märken... Men just pfaff har blivit kasst pga att husqvarna köpt upp dem och förstört de gamla gjutformarna och den gamla kunnandet. Så nu när du köper pfaff så köper du egentligen en husqvarna.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-18, 15:03   #3
jimutt jimutt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 78
Tack för den infon! Då ska jag då till hundra procent aldrig mer ens kika på en Pfaff om jag så inte måste.

Vi har fått lånat en maskin nu(tyvärr husqvarna) så om den inte också går sönder så borde vi få ihop detta.
jimutt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-18, 19:12   #4
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Men egentligen är de flesta nya "blah" nu för tiden om man vill ha hållbarhet, kvalité, slagtålighet och okräsenhet... :P Om man inte köper industrimaskin!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons