Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-12-22, 23:43   #1
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Angry Panik

Jag har blivit av med pressarfoten till min symaskin, hur kul är det. Mest broderat på sista tiden så när jag skulle byta pressarfot och sy vanlig raksöm så upptäckte jag att det var tomt i facket där den ska ligga.

Ibland är jag lite slarvig och den ligger kvar i röran på sybordet, men nu har jag rensat och städat men fortfarande inte hittat den.

Bra med avanserade maskiner, man kan göra mycket roligt men när sånt här händer så är det inte så kul. Har väl en 4-5 andra pressarfötter men ingen som går att sy raksöm med, då slår nålen i.

Har kruppit runt i huset och letat, då jag har en katt som gärna välter ner grejor han hittar och leker med dem tills de försvinner in under en byrå eller badkaret.

Som tur är har jag bar en ofärdig julklapp, och det är till min dotter som är 25, så hon kan vänta men jag är himla ledsen.

En ny kostar väl dessutom några hundra. Får leta vidare i morgon, annars blir det till att handla efter jul.
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-23, 11:40   #2
myway myway är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 115
Försvunnen pressarfot...

Har du kollat i dammsugaren, där kan man göra fynd. Jag vet.
myway är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-23, 12:58   #3
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
Och i papperskorgen...där brukar mina grejor gömma sig !
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-23, 14:32   #4
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Men men pressarfoten till dragkedjor måste du ju kunna använda till raksömmen.......

Lycka till
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-28, 09:49   #5
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Fortsatt leta men tyvärr, den är nog försvunnen, dyker kanske upp om jag köper en ny. Jo jag kan säkert använda den man syr i dragkedjor med men jag har en avanserad maskin med massor av olika inställningar så då kan jag bara ha nålen i ett läge och har inget att följa när jag syr som jag brukar.
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-04, 09:59   #6
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Talking Upphittad

När jag gett upp hoppet, och ställt in mig på att köpa en ny då hittar jag min pressarfot.

Den låg bara några centimeter från det fack den ska ligga i hade trillat ner i ett annat fack bakom maskinen, vilket jag inte såg när jag satt ner. Men så skulle jag ta något annat, och då stod jag upp och vilken lycka där låg den.
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-04, 10:57   #7
myway myway är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 115
Återfunnit

Förstår att du blev glad! Min farmor sa alltid att "det som inte kommit i tjyvahänder kommer alltid fram", och det stämmer.
myway är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons