Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-06-21, 11:58   #1
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 116
att vänta på min maskin

Sitter här och väntar och väntar. Leveransen av min lilla Pfaff hobbylock 4764 som aldrig vill komma hit. Leveransen skulle ta 5-7 men jag beställde den 12 juni. Jag som hade planerat att lära mig maskinen i helgen.. Har beställt den från ett företag som heter Bergaliden, som verkar vara ett bra företag. frakten är gratis:-)
Vill passa på att tacka alla för den bra informationen man får på dessa forum. Läste länge och väl innan jag bestämde mig för vilken maskin jag skulle köpa. Sitter annars med en grön fin klenod från Husqvarna å jag vill verkligen ha min maskin. Har ju packat ned min husqvarna för att ge plats åt Pfaffen på sybordet. Nåväl, den som väntar på något gott.
förresten så har de lite rea på maskiner just nu. www.bergaliden.se är adressen om nån är intresserad
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-23, 14:16   #2
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 116
snacka om att va en jubelidiot

Ibland undrara man helt seriöst hur mkt iq den där knoppen mellan axlarna innehåller egentligen. Efter otålig väntat fick jag äntligen min Hobbylock 4764. Hade dock gjort en deal med min sambo att inte pilla på den under midsommar för lite social måste jag ju vara. Men nu är midsommar nästan över och jag kunde inte låta bli... jag började trä trä trä å åter trä, vilket otroligt nog gick galant. Sen kom vi till det där med trådspänning.. Innan pfaffen kom har jag sytt på en gammal fin husqvarna som har funkat galant (en gammal hederlig plåtmaskin går inte sönder i första taget). Hmmmmm 4 trådspänningsrattar, jag som alltid haft 1.. nåja tänkte jag å började söka lite här på forumen, fick mkt bra information. Jag satte mig vid de fyra små rattarna å började sy, ä ändra, sy å ändra, sy å ändra (trådspänningen alltså).. efter en förmiddag med elände och gnäll insåg jag äntligen vad jag gjort för fel. trådarna hade inte klämts in mellan metallplattorna i trådspänningsmojängen. Och nu är kl 15 å jag kan inte sitta mer idag men min fina pfaff utan får troget vänta tills i morgon.. Så där ser man att IQ:n är nog lägre än jag räknat med....
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons