Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-10-02, 16:38   #1
linaz linaz är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 3
Kläd enkät

1 Vad har ni på er nu? Svara så utförligt ni själva känner för.

2 hur ofta använder ni kjol respektive byxor?

3 vad för skor har ni på er till vardags respektive fint?

4 vad är vardags kläder respektive fin kläder för dig?
linaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-02, 16:46   #2
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
1. Just nu har jag ett vitt linne med brottar-rygg (köpt för nån krona på tradera), jeans från j.c. och zebra-randiga strumpor. trosor, ingen bh.

2. Kjol nångång till fint (senast på dop). Mer till vardags under sommaren när jag är ledig, kan inte ha kjol när jag jobbar.

3. Vardagsskor för mig är gympaskor, gummiströvlarna, vandrarkängor och m90-kängor (hör eg. till Hemvärnsuniformen). På sommaren varndrarsandler och badtofflor. Finskor är snyggare boots/stövlar, gärna som man putsar.

4. Jag har inte nå speciella finkläder förutom nån kofta och kjol. Lite tråkigt, men.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-02, 16:52   #3
linaz linaz är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 3
egna svar

1 Vad har ni på er nu? Svara så utförligt ni själva känner för.
Lång jeans kjol och en svart topp

2 hur ofta använder ni kjol respektive byxor? Jag avnänder kjol i stort sätt alltid. Just nu äger jag inte långbyxor

3 vad för skor har ni på er till vardags respektive fint? jag har alltid högklackat. i från 2 cm klack till jätte höga

4 vad är vardags kläder respektive fin kläder
Vardags kläder är en kjol och en topp. till fin kan jag ha en klänning
linaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-02, 17:28   #4
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
1 Vad har ni på er nu? Svara så utförligt ni själva känner för.
Jag har på mig ett par mörkgrå randiga kostymbyxor samt en ganska klassiskt skuren vit blus/damskjorta med manchettslag.

2 hur ofta använder ni kjol respektive byxor?
Nästan uteslutande byxor. Tycker sällan jag hittar någon snygg kjol och jag tycker det är lite jobbigt med nylonstrumpbyxor. Knälånga är okej men strumbyxorna är för stor yta på... det blir nästan alltid någon reva någonstans. Men till fest kan jag ha kjol ibland.

3 vad för skor har ni på er till vardags respektive fint?

Jag har ofta högklackat på jobbet också... så det är nog samma där. Hemma och på hundpromenader och sådant så blir det ju skor som passar till det ändamålet.

4 vad är vardags kläder respektive fin kläder för dig?

Det här typiskt min stil för vardagsklädseln. Lite dräktaktigt fast med byxor. Är jag hemma blir det mer tillbakalutat med jeans och någon top.

Helt beroende på vilken typ av fest det är. Men lite finare middag så blir det klänning, lång eller kort om det är specificerat på inbjudan. Väldigt sällan kjol faktiskt. Är det en enklare fest så kan jag gå i jobbkläderna, men i princip aldrig jeans.

Senast redigerad av mariatherese den 2006-10-02 klockan 17:31.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-02, 17:30   #5
Tripteaser Tripteaser är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 169
1 Vad har ni på er nu? Svara så utförligt ni själva känner för.

Stora svarta "baggy" byxor med många fickor, en gigantiskt vit t-shirt, svarts astrumpor, trosor och bh..

2 hur ofta använder ni kjol respektive byxor?

Använder typ aldirg kjol.. Har kjol 1 % av all tid jag har ngt på mig typ...

3 vad för skor har ni på er till vardags respektive fint?

Grå/svarta skateskor ifrån Maxi.. Alltid..

4 vad är vardags kläder respektive fin kläder för dig?

Använder samma kläedr oavsett situation.. Huvudsaken är att JAG trivs i det!
Tripteaser är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-02, 18:07   #6
Cessi Cessi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 900
1 Vad har ni på er nu?

Jeans, hemstickad bomulls-viskos-topp, hemstickad yllekofta, strumpor.


2 hur ofta använder ni kjol respektive byxor?

Ungefär lika mycket. För några år sedan hade jag ett helt kjolår. Men så kom jag på att jag inte högg i och gjorde något när jag gick runt och var "fin", så sen har det blivit blandat. Just nu är jag på praktik där det är ganska fina kläder som gäller. Så då blir det mer kjol.


3 vad för skor har ni på er till vardags respektive fint?

Har jag på mig skor är det uteskor. Ska jag sporta på något vis blir det lämpliga skor. Annars blir det mina svarta promenadskor både till affären och till fint. (Ska jag på fest, vilket händer någon enstaka gång kan det bli pumps eller fina tygskor.)


4 vad är vardagskläder respektive finkläder för dig?

Gå-hemma-och-skrota-kläder är nån topp och jeans eller skruttig kjol. Barfota.
Vardagskläder-på-praktiken är nån relativt nyinköpt (= ej urtvättad) topp och snygg kjol eller eventuellt svarta byxor. (I brist på svart kjol.)
Finkläder vid övriga tillfällen är klänning eller kjol-och-topp.
Cessi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-02, 18:22   #7
Baggin Baggin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 330
1 Vad har ni på er nu? Grön v-ringad t-shirt, blåa "vanliga" jeans, med en rödvitblårandig slips i hällorna, nylonstrumpor. trosor bh.



2 hur ofta använder ni kjol respektive byxor?
Jag älskar att ha kjol men det blir tyvärr oftast byxor. Dels för att det är mer anonymt mindre iögonfallande, dels för att jag innan brukade cykla tillskolan och det då var opraktiskt med kjol.

3 vad för skor har ni på er till vardags respektive fint?
Älskar klackskor men eftersom jag står och grå mycket i skolan använder ajg så gott som alltid lågskor (roligt uttryck.) När det ska vara fint passar jag alltid på att ha skor med härliga kvinnliga klackar.

4 vad är vardags kläder respektive fin kläder för dig?
Satintyger är fin/festkläder för mig. Jag tycker inte om att vara för iögonfallande till vardags. jeans är det klassiska vardagsplagget.
Baggin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-02, 18:49   #8
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
1. Vad har du på dig nu?
Ett nattlinne jag gjorde i syslöjden för en herrans massa år sedan, men det är fortfarande vackert och i gott skick. Ett par trosor.

2. Hur ofta använder du kjol resp. byxor?
Det blir oftast byxor, även om jag älskar kjolar. Att vara scout i skogen med kjol är omöjligt, och att cykla med dem jag har är inte så kul heller. Så till 90% blir det nog byxor.

3. Vad för skor har du på dig till vardags resp. fint?
Om det är "balfint", så blir det att par svarta skor med låg klack. Bekvämlighet kommer alltid först. Är det middagsfint, födelsedag eller andra mer informella arrangemang har jag mina 8 cm platåskor, eftersom de är både speciella och bekväma. De har jag även till vardags.

4. Vad är vardagskläder respektive finkläder för dig?
Vardagskläder är ungefär det samma som informella finkläder. Skjortor med slips eller enkla, svarta tröjor, en vacker men diskret svart kjol eller svarta byxor t ex. Formella finkläder, ja då är det balklänning och hela paketet!
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-02, 19:20   #9
kollkoll kollkoll är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 65
1 Vad har ni på er nu?
pyjamas

2 hur ofta använder ni kjol respektive byxor?
annvänder kjol för de mesta gillar int byxor men har de ibland ändå.

3 vad för skor har ni på er till vardags respektive fint?
har ett par gympaskor, ett par gummistövlar, ett par ballerina och ett par dockskor me klack. annvänder alla både vardags och som finskor.

4 vad är vardags kläder respektive fin kläder för dig?
ja har inga vardags å fin kläder bara kläder som e både och mest. har nått par mjukis byxor å jobba i.
kollkoll är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-02, 19:34   #10
mrs_zpatula mrs_zpatula är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 6
1 Vad har ni på er nu? Svara så utförligt ni själva känner för.
Svarta tights, orange knästrumpor, zebrarandig t-shirt, svart brottarlinne och knälång, stickad kofta.

2 hur ofta använder ni kjol respektive byxor?
Använder väldigt gärna kjol, men det blir inte så ofta då jag inte äger särskilt många. Oftast byxor alltså!

3 vad för skor har ni på er till vardags respektive fint?
Vardagsskorna är väl nu till hösten mina fluffiga höstboots, mina vita converse eller bara ett par enkla ballerinaskor (beroende på tillfälle och väder). Till fint blir det oftast ett par sköna vintagepumps med 5 cm klack. Illgröna, illrosa, eller kanske grå.

4 vad är vardags kläder respektive fin kläder för dig?
Finkläder handlar mest om accesoarer (stavning?) och timing kan man väl säga. Skulle jag t.ex. ut på krogen nu så skulle jag nog behålla tightsen, dra upp dem en bit, slänga på mig en schysst, enkel klänning (den lilla svarta) och sen satsa på make-up och hår. Finkläder och vardagskläder är lite samma sak för mig. Det beror helt på hur resten av en själv är
mrs_zpatula är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-02, 21:13   #11
Ida-Maria_L Ida-Maria_L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 289
1 Vad har ni på er nu? Svara så utförligt ni själva känner för.
Jag har ett par jeans som är lite utsvängda nertill. En blå huvtröja som det står Kittelfjäll på. Och ett par blågrå sockar med ett Musse Pigg motiv.

2 hur ofta använder ni kjol respektive byxor?
Oftast byxor. Kjol har jag på sommaren, då används nästan aldrig byxor.

3 vad för skor har ni på er till vardags respektive fint?
Vardags har jag vad jag kallar springskor. Vet inte om det heter så, men vanliga skor helt enkelt med gummisnoddsnörning. Dom är silver och rosa, köpt på barnavdelningen
Men nu när det blivit höst har jag ett par näbbskor av skinn. I vinter har jag väl kängor.
Ska jag vara fin så har jag samma skor ändå. Fast jag har nog inte kängorna för dom är lite klumpiga om man ska vara fin
Eftersom jag har strl 34-35 i skor så är det svårt att hitta finskor så därför har jag bara vanliga.

4 vad är vardags kläder respektive fin kläder för dig?
Jag har samma kläder till vardags som till fint. Fast ska jag ut eller nåt sånt på kvällen så har jag inte på mej kläderna som jag haft tidigare på dagen.
Ida-Maria_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-02, 21:48   #12
avsl080923 avsl080923 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 228
1 Vad har ni på er nu? Svara så utförligt ni själva känner för.
Svart hemsydd fleece t-shirt(ful men bekväm) ovanpå enkel svart tröja, träningsbyxor.

2 hur ofta använder ni kjol respektive byxor?
Jag har mest byxor, skulle gärna ha kjol oftare men av nån anledning blir det byxor ändå. På sommaren blir det mera kjolar kan man väl säga.

3 vad för skor har ni på er till vardags respektive fint?
Tidvis använder jag skor med klack till vardags och till fest nästan alltid. På vintern blir det kängor eller stövlar. På sommaren ballerinaskor eller sandaler.

4 vad är vardags kläder respektive fin kläder för dig?
Jag klär mig helst i kostym, skjorta och slips till större fester. Klänning har jag bara ibland när andan faller på. Går jag ut och äter middag har jag nog en snyggare variant av mina vardagskläder.Vardagsplagg är skjorta eller tröja till jeans.

Senast redigerad av avsl080923 den 2006-10-02 klockan 21:59.
avsl080923 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-03, 14:34   #13
Ziema Ziema är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 34
1 Vad har ni på er nu? Svara så utförligt ni själva känner för.

Jeans, svart tishirt, lila kofta, underkläder och tåstrumpor.

2 hur ofta använder ni kjol respektive byxor?

Jag använder kjol nästan lika mycket som jag använder byxor. Men jag brukar ofta ha klänning. Tantklänningar mest, som jag kallar dem. Det kan man väl räkna som kjol?

3 vad för skor har ni på er till vardags respektive fint?
Jag har inte några speciella finskor direkt, använder alla mina skor till vardags , annars skulle de knappt aldrig blivit använda
Men om jag ska vara fin så har jag helst klackeskor.

4 vad är vardags kläder respektive fin kläder för dig?
Själv bruakr jag vara "kalasklädd" till vardags. Mest för att jag tycker om de kläderna
Men annars tycker jag att det viktigaste är att man själv känner sig finklädd om man ska vara finklädd. Själv vill jag gärna ha kjol/klänning och strumpbyxor om jag ska vara fin
Ziema är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-03, 15:09   #14
Mariadenmark Mariadenmark är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 25
Re: Kläd enkät

Citat:
linaz skrev:
1 Vad har ni på er nu? Svara så utförligt ni själva känner för.


2 hur ofta använder ni kjol respektive byxor?

3 vad för skor har ni på er till vardags respektive fint?

4 vad är vardags kläder respektive fin kläder för dig?
1. Jeg har på mig mørke blå jeans (fra ONLY) en hjemme-syet t-shirt i blå-mønstret viscose/lycra (Onion 5003) og en turkis fleece jakke (Onion 1021). Og hjemme-strikkede sokker (present fra min veninde i Tyskland). Jeg har været på universitet i dag - og så hjemme, så enkelt afslappet tøj i dag.

2. Om sommeren har jeg ofte nederdel (kjol) på, men ikke så ofte om vinteren. Jeg har svært ved at finde støvler jeg kan anvende tilsammens med kjoler...

3. Om sommeren sandaler eller flip-flops hver dag. Nu er jeg igen begyndt at have støvler på. Der er hæl på. Om det skal være fint, har jeg spændende sko - med hæl! - på.

4. Hverdags klæder: Det kommer an på hvilken dag det er. På job har jeg pæne lange bukser og top på. Om nødvendigt jeans og skjorte.
Fest: Kommer an på hvilken fest det er. Jeg var til eksempel til dåb i søndags - og havde på mig dette Afslappet fint, er det vist...
Om jeg skal på bar i København er det mere jeans med coole sko/støvler og en top.

- Maria
Mariadenmark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-03, 21:55   #15
bandykullan bandykullan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 157
Re: Kläd enkät

1 Vad har ni på er nu? Svara så utförligt ni själva känner för.

Svarta slitna jeans, för stor svart t-shirt med Star Wars-tryck

2 hur ofta använder ni kjol respektive byxor?
Föredrar alltid kjol, har byxor när jag går hemma och slappar eller jobbar med slabbiga saker.

3 vad för skor har ni på er till vardags respektive fint?
Vardagsskor - kängor med klack och snörning eller ballerinaskor, finskor pumps med hög klack och gärna remmar.

4 vad är vardags kläder respektive fin kläder för dig?
Vardagskläder - kjol, eller byxor, och en topp
Finkläder - klänning eller vid extra fina tillfällen balklänning.
bandykullan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons