Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-02, 09:19   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
bILDER

De hade varit kul att kunna behålla bilder o inte behöva radera hela tiden. eller är jag för aktiv???
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 10:08   #2
AnkiH AnkiH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 178
Klart att du inte är för aktiv, det är så roligt att titta på det du har gjort
Fortsätt sy och lägga in bilder. Jag satt och sydde på en jacka igårkväll, på min overlock, gissa vem som gav mig motivationen att börja . Tyget har varit tillklippt sen i mars...

Kram Anki
AnkiH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 10:48   #3
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Jag har massor av bilder i mina album och jag har sett flera som har det. Än har inte jag stött på det att man måste radera för att få plats.

Kan det vara att du lägger in för stora bilder så det är därför du knappt får plats med några??

Kram Bellatrix
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 11:01   #4
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Gränsen för hur många bilder man får ha är 101 st, och det är jag uppe i för länge sedan. Man får plocka bort en bild (inkl kommentarer...) för att kunna lägga in en ny, tyvärr.
Men Trollet, du har ju bara 88 bilder just nu, så jag förstår inte varför du måste ta bort bilder, eller har du redan tagit bort?
Har testat med olika storlekar på bilderna, men det verkar inte ha någon betydelse - vid 101 tar det stopp. Kanske om man lagt in väldigt stora bilder.
/Gunilla

Senast redigerad av gunnsan den 2007-08-02 klockan 11:04.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 11:10   #5
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Max 512Kb, 1024x1024 pixels låter som stort format. Om admin kanske ändrar filstorlekens max kb så kan man kanske få ladda upp fler bilder än 101 st. Det är ju märkligt att det är antalet som styr och inte lagringsutrymme? Det vore mest rätt att tillåta max lagring, typ 10 Mb eller så.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 12:16   #6
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Ja detta har varit uppe ett par gånger tidigare och då har även frågan om olika medlemskap tagits upp. Bl.a. här http://www.sysidan.se/forum/showthre...=&pagenumber=2
kanske dags att aktualisera frågan igen. Jag tycker också det är synd när man tar bort bilder, ibland vet man att man sett något som man vill kika på igen och då hittar man inte bilden för att den har tagits bort.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 13:12   #7
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
rensat

för 4 e gången är jag rädd...
produktivt Troll jag är....

men det stämmer det handalar om antalet bilder tyvärr!
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 13:49   #8
AnkiH AnkiH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 178
ooops, svarade innan jag såg vilket forum det var i... Låter väldigt trist att behöva ta bort bilder, det är en stor sporre att få sina alster bedömda av kunniga och intresserade människor. Jag har ännu inte lagt ut så många bilder själv, men du pulvertrollet har ju så många fina bilder att man precis som gidget skrev ibland vill gå in och titta igen, för inspiration t ex.
Bra idé med max storlek istället för max antal tycker jag, kanske till och med att man får ha många mappar med begränsad storlek i istället.
Kram Anki
AnkiH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 14:08   #9
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag tycker alternativet att betala för utrymmet är en bra ide. Det kanske är dags att göra slag i saken

Om man sätter en fast storlek tror jag kan medföra att en del (inte alla) snålar på utrymmet och lägger in små bilder. Jag tycker det vore synd för då blir det så himla svårt att se. (Fast det är ju inte säkert det blir så.)
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 14:35   #10
AnkiH AnkiH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 178
Jag menade inte bildstorleken utan lagringsstorleken (Mb). Vill inte heller titta på små bilder
Anki
AnkiH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 14:44   #11
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag menar också lagrings storleken. Små bilder = många bilder Eftersom små bilder tar mindre plats.

Senast redigerad av Alvan den 2007-08-02 klockan 14:46.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 14:53   #12
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
En liten bild i kb behöver inte för den skull vara liten i pixlar. Man kan reducera ner filstorleken även på en pixelstor bild.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 15:01   #13
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jo jag vet, men kvaliten blir ju inte på topp direkt. Fast jag är kanske lite kräsen eftersom jag jobbar med bilder en hel del. Jag tycker att den storlek som satts är bra. Betalar hellre en liten slant per år.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 17:46   #14
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Sen tycker jag det blir lite ojämnt med ett vist antal bilder och sen är det stop... Jag menar rent teoretiskt skulle man ju kunna starta en användare till bara för att kunna lägga in fler bilder.
En del har ju massor av trevliga bilder på allt möjligt dom sytt. Och dom borde ju på sätt och vis få ha "fler" bilder även om det blir omöjligt att genomföra, för vem skulle kunna bedömma det?
Samtigit fins det ju folk som formligen spammar upp bilder på typ trettioelva barnklänningar i exakt samma modell men i olika tyg. Jag, menar behövs det verkligen?
Likadant fins det en del bilder som är näst intill omöjliga att se plagget som ska visas och någon egen beskrivning av vad man vill visa med bilden saknas.
Och en del som lägger upp pärlplattor och andra hantverk som visserligen är jättefina, men inte har något som helst med sömnad att göra.
Det här är ju ett sömnadsforum, inget allmänt hantverksforum, trots allt.

Nu låter jag lite grinig, igen. Men det är inte så det är ment.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 18:02   #15
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Håller med Lillith i vartenda ord.

Det är inte svårt heller, som jag gjorde med min plånbok, att lägga in flera bilder i en, göra ett collage, och reducera antalet bilder till två istället för sex. Just barnklänningar i hundra olika färger men i samma form kan man ju göra så med, eller med ett alster som man vill visa i flera olika vinklar.

Fast jag drar mig för att behöva betala för bildutrymmet. Som högskolestudent är det inte ett alternativ att behöva punga ut med pengar för att folk ska kunna skriva "va fint!" under mina bilder. Fast jag skulle kunna överväga saken om bildsystemet mer inriktades mot att ge konstruktiv kritik, så att jag fick någon form av valuta för pengarna.

Dessutom är jag rädd att inte alls många är beredda att betala för bildutrymme, och att det kommer att bli en "elitistkänsla" kring det hela.

Kanske man kan behålla 101-gränsen och få betala för att få ha fler bilder än 101 stycken?
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons