Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-02-09, 10:51   #1
tilda_l tilda_l är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 243
jag blir bara så arg...

igår fick jag hem min symaskin som har varit på service 10dagar! Jag började brodera en teddy björn, efter 20min går nålen av *suck* jag byter nål, den går direkt av. Då visar det sig att nålstången sitter löst. så nu är den trasig igen! Varför?? ska det vara så här?? när man har köpt en maskin för 20000kr! Är det någon annan som har råkat ut för det här??
tilda_l är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-09, 12:38   #2
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Vad är det för märke?
Har du garanti kvar.Ledsamt att behöva lämna in den igen.Men du har väl någon garanti på servicen
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-09, 12:48   #3
tilda_l tilda_l är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 243
jag har en designer 1.. jag har köpt den begagnad av en privatperson. så det finns ingen garanti, det är det som känns värst!!
tilda_l är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-09, 12:52   #4
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Du har väl haft den inne hos en handlare och där efter fått en lös nålstång.
Ring till dom som gjorde kontrollen dom måste ha glömmt dra åt något.Hoppas det löser sig
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-21, 03:38   #5
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Har du bara kvar lappen du fick när du hämtade ut maskinen efter reparationen så ska det nog gå bra att få det åtgärdat utan att det kostar dig något. Så gör vår reparatör här i alla fall.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-25, 22:21   #6
Ingsy Ingsy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 96
också arg

Jag har en brodermaskin och den är ständigt på reparation. Jag har fått låna en ersättnignsmaskin och hittills har garantin fungerat men man vill ju ha sin egen maskin och slippa avbrotten och resorna med symaskinen. Nu har det gått så långt att jag har skaffat mig reservmaskiner för att kunna leverera det jag har lovat. Man ska inte behöva ha reservmaskiner när man betalat åtskilliga tusen för sin maskin. Undrar hur det hade sett ut om det var killar som skulle sy på dessa maskiner! Branschen borde synas av KO. Ibland undrar jag hur jag orkar med alla dessa konstiga avbrott. Vid sista incidenten la maskinen av vid vanlig raksöm!
Tur att dessa listor finns för här får man bra hjälp när man kör fast i något syproblem. De som säljer symaskiner kan oftast inte den biten heller.
Varma hälsningar
Ingsy
Ingsy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-25, 22:56   #7
tilda_l tilda_l är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 243
vad har du för symaskin???
tilda_l är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-26, 15:35   #8
Ingsy Ingsy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 96
Pfaff 2144
Ingsy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-05, 14:43   #9
Lsp Lsp är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 42
Har en symaskin vart inne för samma fel 3ggr så ska du ha rätt att häva köpet.
Får du inte rätt så anmäl till ARN, vi tjejer är alldeles för snälla.
Jag anmälde min men fick tyvärr inte rätten på min sida, ARN tyckte att företaget skulle laga min maskin, fast de försökt 8ggr för 2 olika fel.
Men jag hade tur i allafall, min maskin åkte iväg igen för lagning men den blev transportskada tillbaka till butiken, så jag fick en helt ny likadan maskin som den jag hade.

Ju fler vi är som anmäler så kanske KO och ARN förstår att det finns brister i symaskinvärlden.

Jag kämpade mot Janome och blev väldigt illa bemött, så jag köper aldrig mer en Janome.

Stå på er, och se till att ni ALLTID får papper på vad som gjorts med maskinen när den varit på lagning, för dem behövs vid en anmälan till ARN.
Lsp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-05, 20:10   #10
Ingsy Ingsy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 96
Har fått en ny maskin en gång tom en nyare modell men då var det andra fel med den. Visserligen blir jag väl bemött av min leverantör men jag vill ha en driftssäker maskin. Min Pfaff 2144 la bara av och blev svart i en enkel raksöm.

Jag har köpt en Janome Easy Jeans22 och en Janome My Lock744 D. Jag valde dem för att de är mekaniska och förhoppningsvis driftssäkrare.Var blev Du dåligt behandlad?


Jag önskar att man la ner med kraft och energi på driftssäkerheten i stället för alla komplicerade funktioner som inte fungerar. Vad ska man med en "fin" maskin som ständigt är på reparation.
Hade tänkt byta till ett annat märke på brodyrmaskinen men tack vare denna lista förstår jag att det kvittar för alla märkena har problem och ofta blir vi dåligt behandlade. Jag undrar också hur stort problemet egentligen är för det finns många som inte använder "hela" maskinen och då märker man inte problemen. Jag tror att det vi
ser här på listan bara är toppen på isberget. Har klagat och fått ny maskin men också nya problem.
Ingsy
Ingsy är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons