Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-05-27, 10:02   #1
sacira sacira är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 207
Kläder ska bli nya kläder

Jag har behov av att sy något till mig själv. Bild jag bif. visar kläder som jag tänker använda till ett nytt plagg. Helst vill jag ha tips på vilka tyger som kan användas ihop till ett ärmlöst linne och vilka kan bli en längre tunika.

Jag vill helst använda två färger till en plagg och inte bara ändra en plagg.
Min egen fundering kretsar runt den blommonfärgad som är stor som en tält och kanske använda bara en del av den till att lugna ner mönstrad tyg som är på provdockan. Hjälp mig att designa plagg.

Tygkvalite på den lila är (strets)bomull och på den visar jag ett svart dekorerad nättop som talar om att jag vill lugna ner den strikta röda färgen men ändå använda det tyget som en del till ett annat nytt plagg.
I mitten är min favorit som jag blivit trött på men anmärkningsvärt är att jag måste alltid ha uppkavlade ärmar. Ska jag i så fall sy en tunika med trefjärdedelsarm?
Bifogade bilder
 
sacira är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-27, 10:04   #2
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Du har inte bifogat någon bild...?
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-27, 10:25   #3
Gaestis Gaestis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 54
Jag ser bild!
Gaestis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-27, 11:44   #4
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Nu ser jag den där också. Men, jag kan svära på att den inte var där när jag skrev det där... Konstigt! Nåja, den gåtan behöver jag nog inte grubbla över mer ändå.. :P
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-27, 14:29   #5
sacira sacira är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 207
ni har rätt

jag skickade först texten och medan jag redigerade, alltså kom på att jag inte skickade bilden med, skrev du att bilden inte syns.
Hoppas någon kan komma på en ide hur mina nya plagg ska kunna se ut och kanske vara av "lite personligare stil". Jag fantiserar om vissa detaljer men har svårt att komma till en helhetslösning. Jag tänker åtsittande med liten inprovning, kanske någon detalj någonstans med liten snörning eller knappar, kantband som jag klippt i den plommonfärgade till linne osv. Jag behöver ha "lite tuffa" modeller och intetsägande som dessa plagg är. Jag ska ha plagg med svarta eller vita byxor eller kort svart satängkjol med veck eller så syr jag lediga byxor av det brokiga blåa tyget som har små blommor, fast för mig blir det nästan som pyjamasbyxor i.o.m. små blommor och sådana vill inte jag ha. Därför vill jag blanda tyget med något annat enfärgad för att lugna ner och kunna använda kläderna i olika sammanhang.
sacira är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons