Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-04-28, 20:36   #1
Ylva_ Ylva_ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 10
tygskroten i skene?

Joo jag har fått tipset av en sömmerska att där finns många fina tyger till överkomliga priser. Jag undrar bara VAR i skene det ligger då jag inte hittar det på gulasidorna :/ undrade också om någon varit där och har exempel på priserna?

Over and out!
Ylva_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-28, 21:06   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
På denna sida finns kartor ocj adresser till rubbet i tygriket:

http://www.mark.se/mark_templates/page.aspx?id=578
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-28, 23:30   #3
Cassy Cassy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 139
Inte drömbilligt precis

Det är några år sedan jag var på Skroten och jag upplevde prisnivån som normal eller något litet under normal. Det var inte riktigt billigt - som jag hade väntat mig av namnet "Skroten".
Hur det är just nu kan jag inte säga.

Bodde i Göteborg vid tillfället och där fanns flera tygaffärer som hade bättre sortiment och bättre eller likvärdiga priser. Så Skroten blev lite av en besvikelse fastän jag köpte ett par snygga tyger.
Cassy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-28, 23:34   #4
Ylva_ Ylva_ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 10
vet du vart i göteborg du kollade då? för de affärer jag varit inne i har varit dyra och vissa har inte stuvar :/
Ylva_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-29, 13:04   #5
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Har du varit på Tygkällaren i Kållered? Jag tycker de har billiga priser och ett rätt brett sortiment.
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-29, 13:20   #6
Ylva_ Ylva_ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 10
nä det har jag inte faktiskt, får kolla upp det! hittade dock lite stuvar hemma så syr en kjol nu som jag senare lägger upp bild på
Ylva_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-29, 14:22   #7
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag var på Tygskriten i somras. Inte superbilligt, men vilket URVAL!!!!!!!! Wow!!! Blev alldles konfys, så det blev just inget köpt!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-29, 16:30   #8
Ylva_ Ylva_ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 10
oj, ja sånt kan ju vara jobbigt :S vet ju hur svårt det kan vara i en vanlig affär... nu är iaf min kjol uppe!
Ylva_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-29, 16:37   #9
altikh altikh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 199
Jag tycker heller inte om att handla på Skroten, tygerna är inte så billiga - men de ser billiga ut
Föredrar Tygbiten (tror jag det heter) den som ligger i Kinna nära Kasthalls fabriker. De har mindre urval men "finare" tyger.
Annars är Saxylles fabriksförsäljning en favorit, 10 kr/ metern för mycket snygga, tunna och smidiga ylletyger! "Affärn" i Borås skall vara billig och bra (den ligger nära Furulunds). De har tydligen mycket varierande utbud så vad man hittar beror lite på när man kommer.
altikh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-30, 07:04   #10
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Jag har iofs bara varit där en gång men jag blev väldigt nöjd med utbudet. Det fanns precis allt man kan tänka sig! Mycket bättre än t ex tygkällaren i Kållered, där det finns mest gardintyger.

Priset kan jag inte säga så mycket om, jag tyckte det verkade billigt. Prismässigt så låg det betydligt under de tygaffärer jag själv lyckats hittai GBG-området, men jag är ingen expert eller storhandlare. Visst fanns det varierande kvalitéer men också en del härliga designtyger. Helt klart värt ett besök!
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-30, 22:14   #11
altikh altikh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 199
Enig i att Kållered inte har så bra utbud, personalen är inte så värst hjälpsamma heller - svårt att få hjälp även om man är ensam kund där...
På Lagerströmsplatsen i GBG finns det en liten trevlig tygaffär, de har alltid snygga modetyger (men det är inte lågpris). Kommer tyvärr inte ihåg det riktiga namnet - Tygaffären eller något liknande kanske?
altikh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-01, 02:01   #12
kaviar kaviar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 173
Gillar Skroten!

Här är en till som gillar Skroten. Deras priser ligger udner Gbg´s. Brukar ta en tur till Kinna/Skene då och då. Ibland om jag har tid så tar jag svängen förbi Fritsla där det finns en stor tygaffär.

Utbudet i Göteborg är alldelles för litet, det finns mest affärer som säljer hemtextilier. Gårda textil har ett stort urval, men är jättedyra och har inga stuvar. Myrins har en del, men är också ganksa dyra. Jag köper ibland på postorder, men saknar då att kunna klämma och känna och jämföra färger.Var på besök i Stockholm, och blev avundsjuk för att det finns så många tygaffärer med stuvar och allt.
kaviar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-01, 07:24   #13
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
[FONT=century gothic]På tal om billiga tyger så är mitt favoritställe nisses diversehandel i Rockhammar (Västmanland) Alla tyger fleece, bomull, möbletyger, vaxdukar osv. kostar 25:-/m Inte alltid det finns något man behöver men oftast kommer man hem med iaf någon bit tex paljettyg till någon rolig barnklänning eller ett vackert tyg till en fin kasse.[/FONT]
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-01, 10:45   #14
senap senap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 1
jag var på skroten igår
och jag vet ingen affär som är direkt bättre
fast, jag kanske ska testa den i kållered eftersom jag bor typ 10 min därifrån
senap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-02, 22:32   #15
Cassy Cassy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 139
Kanske en utflykt?

Berätta gärna mer om Nisse i Rockhammar!
Cassy är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons