Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-04-23, 00:34   #1
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ändrad: Kompetenta reparatörer i Göteborg sökes (berätta gärna om dina erfarenheter)

Bläh.

Jag fick en hel servicemanual inscannat av en vänlig själ i USA och jag tänkte att jag som är bra på att pilla på saker så ska jag minsann fixa symaskinen själv! (pfaff 230)

Men, tyvärr, tydligen krävs det att man ska förstå manualen också. Nu med stor uppengivenhet har jag gjort maskinen värre än vad den var innan.

Nej nu tar jag och lämnar in den på service!

I Göteborg vet jag att Symaskinsagenturen har hand om PFAFF-maskiner. Men det vore roligt att få veta andra reparatörer som också servar PFAFF-maskiner speciellt urgamla sådana.

(är lite extrasur nu, efter reparationsförsöket fick jag för mig att försöka lära mig sticka med strumpstickor, gick förstås åt h-vete det med)

Senast redigerad av ichigo den 2006-04-23 klockan 14:15.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-23, 06:33   #2
ladie1 ladie1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 23
Smile kvilletorget

Hej jo det finns en gubbe i en liten butik vid kvilletorget,har lämnat en av mina som drog väldigt snett han gjorde den bra igen.han tog 500kr. symaskin agenturen är ju lite speciella om inte annat i priserna och vänte tiden.
ladie1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-23, 06:48   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Intressant, berätta mer om symaskinsagenturen.
Mina föräldrar bytte in deras gamla maskin (som nu råkar vara friarmsmodellen av den maskin jag köpt och vill serva!) och köpte min "nya" arbetshäst som fungerar än. De verkar trevliga?

Men när jag köpte en tiptronic 1071 som dog så sa de att det kostar nästan lika mkt att byta ut motorn som att köpa en ny maskin så jag gav upp och lät dem få maskinen... Nu i efterhand inser jag att jag ju borde gå runt lite mer, och ja ta tillbaka maskinen...

Men, jag vore glad att få veta mer om dem.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-23, 08:56   #4
ladie1 ladie1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 23
vad vill du veta?

symaskins agenturen ligger på södra vägen nära korsvägen dom är bra och kunniga tycker bara att gubben har lite tråkig stil i bland.Men visst kan han också serva maskiner bra.Jag hade en prisma husqvarna som var väl fungerande och han ville ge mig trehundra för den i inbyte när jag köpte en pfaff för 15000kr som var beg.därför tycker väl jag att hans attityd är lite si och så men tanterna är bra i affären dom ordnar kurser och sånt tror jag
ladie1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-23, 14:13   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ok jag ville bara veta om de är någonting att ha.
Nu förstår jag att de helt enkelt vill ha mycket för pengarna eller har låga marginaler.

Men reparationer verkar ok, ja? Jag kanske ska byta ämnesraden.

Jag har haft riktig usel erfarenhet med Melins symaskiner, vet inte om de finns kvar. Men riktit usel erfarenhet, usch. För mig verkar det som någonting enkel, t.ex. att symaskinen var "fel timad" eller så, eller i alla fall slår nålen mot någonting därnere. men nej inte lyckade han laga det eller förstå problemet. (inte denna symaskinen, men fortfarande pfaff-maskin)

Så jag säger nej tack till amatörer. Då kan jag lika gärna fortsätta försöka laga själv....

Problemet med just gamla pfaffmaskiner (och kanske nya?) är att de är så extremt konstruerade (typ en grej gör tusen olika saker samtidigt och om det sitter liksom 1 mm fel så blir det åt helvete) och inte direkt lätt att förstå sig på. Det är i alla fall vad som sagts på en pfaff-forum, men jag håller nu med om att det inte är "logisk" och lätt att förstå!

Så ja, det är därför jag vill ha folk som har erfarenhet och kompetens i att reparera mekaniska pfaffmaskiner.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-23, 15:47   #6
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Lasses Symaskiner är det nog på Kvilletorget!!!
Undrar om det är något dom inte kan fixa där ???
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons