Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-12-10, 21:32   #1
LillaHon LillaHon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 218
ja ghar en mini idé

Jag har tagit fram mönster och storlekar för en liten enkel innetoffla till barn som jag skulle vilja försöka sälja i form av färdigklippta delar att sy ihop själv... vad tror ni? Vart vänder man sej?

Tillägg: jag har inte tänkt mej starta eget på detta eller bedriva ngn större biverksamhet Skulle bara vara kul att komma ut med lite användbara/pyssel grejer.

Senast redigerad av LillaHon den 2006-12-10 klockan 21:39.
LillaHon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-23, 15:09   #2
Jonasnordin Jonasnordin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 11
Tja! Jag skulle då tipsa att du börjar göra några stycken i vanliga storlekar och lägga ut som auktioner på tradera.se, utan att referera till någon försäljning utanför auktionen (ej tillåtet). Efterhand du säljer (hoppas vi) gör du bara fler och lägger ut flera auktioner. Många auktionärer lägger ut en auktion och skriver "Finns i flera storlekar", andra lägger ut en auktion per storlek.

Fördelen är att tradera.se redan har besökarna, din auktion Kommer att bli sedd, sedan styr intresset för din produkt och produktbeskrivning om buden ramlar in :-). Du kan sätta lägstabud 1kr och hoppas att fler bjuder på samma auktion, samtidigt kan du sätta ett lägsta bud så du inte går förlust. Prova att göra olika prismodeller på olika auktioner!

För detta behöver du inte göra något alls, mer än att registrera dig på Tradera. Skall det dock visa sig att du börjar få en ekonomiskt märkbar försäljning och det blir en del inköp av material, kan det vara en idé att vända dig till en firmaregistrering. Det är betydligt enklare än vad det kan verka, fördelen är att du kan momsbefria dina inköp samt få inkomst av näringsverksamhet.

Vill du även testa auktioner utrikes kan du registrera dig på ebay.com eller ebay.de. Då behöver du också registrera ett konto på paypal.com, annars blir hanteringen av betalningar riktigt plågsam.
Jonasnordin är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons