Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-10-02, 09:27   #1
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Silkegarn

Har surfat runt lite och tittat på mönster och garner och hittat silkesgarn i en väpnarkrage/mössa. Hur är silkesgarn att sticka med? Det låter "halt" men det kanske det inte alls är. Garnet fanns på någon sida som heter Heartstrings och det ser så härligt ut i den där kragen.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-02, 11:27   #2
Cessi Cessi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 900
Det är nog olika med det. Rowan Summer Tweed har en t-t-t-t-t-känsla när man drar tråden genom maskan. Alltså lite hackigt. Hade det inte varit för det trevliga resultatet hade jag fått spunk.

Ett annat garn var hur mjukt och slätt som helst.

Jag har bloggat med taggarna Rowan Summer Tweed och Print o' the wave stole om de stickningarna.
http://cessistickar.blogspot.com/
Cessi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-02, 12:13   #3
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Då ska jag kolla runt lite i affärerna på silke. Tack för länken till din blogg, det var roligt att läsa den.
Och att man ska spänna upp stickat! Det vet jag att jag gjorde med någon barntröja på 60-talet men sen har jag gått efter devisen att det blir bättre efter tvätt! Alltså man syr ihop och så tvättar man och då brukar saker jämna till sig. Men kanske inte sjalar då i så där tunt fint garn! Och hur i fridens dar får ni plats att spänna upp långa grejor? En bit i taget?
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons