Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-01-31, 09:31   #1
sissily50 sissily50 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 98
Underkjol med tyll

Hej alla!
Jag har inte skrivit något här ännu, bara lurkat omkring och absorberat allas er kunskap om sömnad. Jag har själv sytt sedan jag var ca 19 år, är nu 34, och älskar att "kunna själv". Jag ska nu gifta mig och ska naturligtvis sy min egen brudklänning. Jag har beställt mönster från mccall och vogue (ska sy tärnans klänning också). Skall ha en två delad, med ett tight liv och en kjol. Kjolen skall inte vara en "princesskjol", utställd från midjan utan lite utställd från höften ungefär. Jag är ganska kort så jag kan inte ha en "bakelsekjol". Det jag undrar nu är hur man får kjolen lite fluffig. En underkjol med skenor o dyl är utesluten, kjolen är inte så vid. Är det någon som har något förslag på hur jag skall gå till väga?
Mvh
Cecilia
sissily50 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-31, 10:16   #2
EmmaThePemma EmmaThePemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 206
Jag hade en underkjol med skena, fast jag tog bort skenan, under min brudklänning. Då blev det lite fluff, fast inte bakelse, av kreationen. Kanske något att prova?
EmmaThePemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-31, 13:46   #3
soplin soplin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 81
Jag hade inte heller någon prinsessklänning då jag gifte mig (sydde också klänningen själv), men man vill ju ändå att det ska bli lite lyft i kjolen. Jag sydde en underkjol av lite tjockare fodertyg och sen sydde jag på tyll i fyra lager på den lite under varandra, sen kantade jag alla nederkanter med snedslå för tyll är ju ganska vasst. Den är inte särskilt snygg men det fungerade jättebra. Jag har lagt upp bilder på min brudklänning i ett av mina album, men inte på underkjolen. Men du kan gärna maila mig och du vill veta mer eller se bilder på den.

Lycka till!!
soplin är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons