Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-10-19, 07:00   #1
Annika74 Annika74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 271
Beroendeframkallande sida

Jag håller på att bli beroende av den här sidan... Inte bra. Eller?
Jo, det tycker jag ju att det är! Sen jag blev medlem för några dagar sen, har jag varit här flera gånger om dagen, och har fått otroligt mycket tips och inspiration till nya och gamla projekt.
Jag har inte direkt några vänner som är intresserade av sömnad, mer än när de vill att jag ska fixa nåt till dem (typ sy i en ny dragkedja i deras makes jaktbyxor...), så den här sidan är verkligen en räddning när det gäller att kunna diskutera problem och lösningar man stöter på! Och att bara kunna vara social och prata om det som är roligast av allt; att sy och skapa med händerna!
Tack för att ni finns!
Annika74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-21, 20:42   #2
katjoh73 katjoh73 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 9
Jag håller med! Har inte heller några kompisar som är intresserade av sömnad. Är även med i ett fforum ang. kost och träning. Så kul att få diskutera sånt man är intresserad av med likasinnade.
katjoh73 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-21, 21:13   #3
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Samma här! Klart beroende!
Och ingen annan intresserad. (Men de tycker om att få hemsydda presenter!)
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-22, 14:41   #4
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Sant! Jag känner inte heller någon som gillar att sy, så den här sidan är en oas!!! Kul att läsa om sånt jag inte gör (quilt & brodyr) också och inspiration får man!

Många som inte syr avstår för att tyg är så dyrt, men "söderut" finns mer att välja på . Jag har 2 tygaffärer inom 12 mil

Däremot verkar det som om många medlemmar finns i Skåne, sys det mycket där?


Hälsningar Irene Panik
i nordligaste norr...
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-22, 16:08   #5
dianno dianno är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 145
hej! jag jag inte heller några vänner som syr eller broderar men som sagt så är detta ställe en guldgruva av info snabba och tydliga svar med.
ja nog är de lätt att bli beroende av riktigt roliga saker....hahaha.
anne
dianno är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-22, 17:03   #6
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Instämmer. Jag har varit beroende av den här sidan länge nu. Kan inte låta bli att gå in och titta med jämna mellanrum. Stundtals har själva syprojekten blivit liggandes bara för att jag suttit och surfat på sysidan istället för att sy...
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-22, 17:27   #7
hatte hatte är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 99
Jag håller med, brukar kolla in på sysidan av bara farten. Ibland kommer jag på mig själv när jag intresserat sitter och läser om saker jag inte ens i mina vildaste fantasier kan tänka mig att syssla med: amningskuddar, medeltidssärkar, quilting etc..

Jag tror att jag lägger ner mer tid på sysidan än andra websidor, mina vänner på div.epostlistor gällande helt andra saker än sömnad (gamla macintosh-datorer, motorreparationer, datorgrafik etc...) undrar ibland om jag svikit dem när jag varit aktiv på flera veckor... sysidan har tagit över

Det är knappt någon i min bekantskapskrets som sysslar med sömnad, möjligen någon som har en gammal symaskin att lappa jeansen med. Den här sidan är som en stor burk vitaminer ibland, man behöver bolla lite idéer, ställa frågor och se era fantastska projekt. Och som sagt, vi utgör ju en minst sagt brokig skara av sömnadsintresserade, härligt!

Vad? Iréne, vet du inte att vi här nere i södern har ett så bra klimat att vi är trötta på att vara utomhus? Vi sitter inne och syr istället för att springa omkring i skogen efter älgar eller hoppa omkring i folkdräkter och spela fiol

Sy så det ryker!
jonne

Senast redigerad av hatte den 2004-10-22 klockan 17:31.
hatte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-26, 12:19   #8
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
När jag sydde som mest (80-talet) hade vi 5 eller 6 tygaffärer i stan - samtidigt! Nu har vi två... Betyder det att jag syr för lite nu

Jo Hatte, förstår att ni vill vara inne och sy... Vi har 2 dm vit härlig snö, så vi vill bara vara ute

Hur som helst är jag beroende. Varje gång jag sätter mig vid datorn kollar jag in sysidan först. Det blir några gånger per dygn... Fast igår hämtade jag ett paket från Stoff & Stil, så det är dags att börja göra något också, inte bara prata om det...

//I.P
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-30, 18:55   #9
la_lune la_lune är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 158
Unhappy Galet beroende...

min sambo har hotat med att blockera den här servern, så jag slutar sitta framför datorn...
la_lune är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-01, 18:13   #10
sissily50 sissily50 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 98
Jag trodde knappt det var sant när jag nyligen hittade denna sida. så många år som jag inte haft någon att diskutera sömnad med!
Ingen av mina vänner syr och dom ser mig som en sygudinna som aldrig gör fel. Ibland vill man ha lite kritik och kunna diskutera sig fram till alternativa lösningar och förbättringar på det man sytt. Men det är ju omöjligt när ingen i bekantskapskretsen syr och tycker att jag är OTROLIG som lyckas få ihop ett par byxor. Roligt att de tycker att det blir fint men man utvecklas inte om man inte får diskutera.
Tack för att ni finns!!
sissily50 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-01, 20:17   #11
Tingel Tingel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 107
Beroendeframkallande sida

Hej alla,
Jag håller med,skojigt med så många syintresserade, givande med tankar och få utbyta ideer.Finns det några andra från Finland med eller är jag allena ? Faktiskt så är jag född i Umeå, mina föräldrar jobbade där då jag föddes, vi flyttade till Finland då jag var ett år.
Vad jag vet finns inte direkt någon liknande sida här hemma.
Riktigt skojigt är det med denna sida,sen är det trevligt med killar som syr,en och annan karl skall ju absolut vara med,skulle gärna få vara mera killar så hör av er alla syintresserade män.

H. Katharina Wikholm
Tingel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-02, 06:22   #12
Ann-Sofie Ann-Sofie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 104
Wink

Hejsan!

Bor oxså i Skåne, nästan allra längst ner!! I Trelleborg!
Det är som Jonne säger att vi är så trötta på att vara ute i detta dåliga vinterväder om man nu kan kalla det vinter..... +2 -+10 grader varm och ingen snö!
Jag längtar iallafall efter snö i massor så att det ligger kvar på marken i mer än 2 timmar för att sedan bli slask. Min dotter på snart 4 år blev jätteglad en dag när hon tittade ut och det hade blivit lite frost på marken, hon ropade till mig och sa:
- Mamma, titta så mycket snö det har kommit!!
Då börjar man ju att fundera på att åka på vintersemester så att hon får se riktigt mycket snö!
Och sommrarna ska vi ju inte heller skryta med... Kallt, regnigt och blåsigt....
Undrar på varför man sitter inne vid symaskinen och vid datorn året runt???
Ha det så bra nu coh hoppas på att det är många som skriver in på alla möjliga och omöjliga sidor här på sysidan!! Det är så roligt att läsa vad alla skriver!
Ann-Sofie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-02, 07:03   #13
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Jaa du, Ann-Sofie... Min fyraåring längtade efter vintern redan mitt i sommaren. Den kom i oktober och det har säkert kommit en meter snö - som ligger kvar. Dock har det varit nollgradigt två dagar, så den är lite hoppackad nu. Hon provade åka skidor igår, men värmen och blåsten hade gjort det halt och svårt att hålla ihop benen när skidorna bara vill åka isär

Men en hel del spark och pulka har det blivit, det tar vi till när vi ska till dagis eller närmaste butiken. Det är härligt med vinter och med all snö blir det ju inte riktigt mörkt heller.

Om någon är intresserad kan jag tipsa om webkameror med snö på bild åtminstone:
http://www.kommun.kiruna.se/web2/vadkam.html


Ha det gott, alla!
//Irene Panik
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-02, 08:05   #14
Ann-Sofie Ann-Sofie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 104
Question

Åhh vad jag blir avundsjuk på er snö....

Men från det ena till det andra. Jag håller på att sammanställa en födelsedagslista på alla som skrivit in. Men jag blev inte klok på när du fyller år eller hur gammal du blir???? Skulle du vilja berätta för mig? Kanske är det bara jag som inte kan lista ut det.....
Ha det så bra!
Ska snart till lekplatsen och gunga och gräva i sanden i sandlådan.....
Ann-Sofie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-02, 16:18   #15
Irja Irja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 3
flera från Finland?

Jag faktiskt kommer från Finland, men bor just nu i Sverige sedan några år tillbaka. Motsvarande sajter finns ju där också t.ex.

http://keskustelu.soneraplaza.fi/forum.jsp?forum=130
eller
www-ihanitse.com
men den här sysidan är dock bäst!
Irja är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
sysidan


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons