Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-02-02, 17:34   #16
avslut101129 avslut101129 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 64
Håller med

Hej! Jag bor också i Trelleborgs kommun och har bara en kompis som syr. Men vi byter mycket erfarenhet och lånar mönster av varandra. Jag är inne på Sysidan flera gånger om dagen så man inte missar några ideer. Vi här nere i söder har ju fått Stoff och Stil och där är iallafall jag alldeles förofta i min mans tycke.

Ha det bra

Monica Christensson



avslut101129 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-02, 18:08   #17
outi outi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 42
Inspiration

Håller med tidigare inlägg om att det finns massor av inspiration att hämta på sysidan. Själv har jag det så väl förspänt att jag har en mor som alltid har handarbetat och hon är familjens expert på lapptäcken. Sen har jag en syster som har alla tänkbara textila utbildningar, och som jag plågar då jag behöver hjälp med pilliga detaljer. Men vi har likartad smak alla tre och då behövs ju forum som sysidan, där man får se den otroliga variation som finns när det gäller sömnad och textil.

Jag är mycket fascinerad av er som syr olika typer av fantasy-dräkter. Hade jag inte varit luttrad och medelålders (nästan kärring) skulle jag snabbt som attan gett mig på att sy såna klänningar som jag sett i bildalbumen och haft dem på mig på jobbet! (Det kanske inte är försent för det???)

Outi
outi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-02, 22:56   #18
Semester Semester är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 55
jag är ocksa järna här pa sysidan, o fick mykke inspiration före alltmöjliga projekt.

i Tyskland fins ocksa ett interesannt portal
http://hobbyschneiderin.net/portal/index.php?

Semester
Semester är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-10, 20:17   #19
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Jag har lagt in sysidan som startsida - det är ju här jag är mest i alla fall . Det är sysidan jag kollar först och sist och några gånger däremellan...

Till Ann-Sofie och sandlådan:
Det fina är att vi har vinter nu och sommar på sommaren, därmed mer variation! Det hinner aldrig bli långtråkigt: På sommaren gör vi sandslott och nu snöslott


//Irene Panik
just nu -5, lätt snöfall och nästan vindstilla
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-10, 20:49   #20
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Glömde en sak Ann-Sofie...

Jag fyller år samma dag som Xera, 5 Juni, men är född samma år som högertrafiken infördes i Sverige, dvs 1967! Så gott som jämgammal som dig alltså
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-15, 13:05   #21
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Hej! Det första jag gjorde när vi kom hem från semestern (efter att ha packat upp) var att kolla in sy sidan. Vi har varit i Spanien i tre veckor och frysit. Det är sant utanför Malaga uppe i bergen var det minus grader. Vi bodde inte på hotell utan i ett litet hus utan värme. Kul att det inte bara är jag som är inne på sidan titt som tätt.Kram på Er.
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-15, 16:06   #22
soplin soplin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 81
Nää men vi är många som bor i Skåne!!
soplin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-16, 12:17   #23
Riggan Riggan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 4
Den här sidan är verkligen beroendeframkallande tycker jag! Det händer så mycket nytt hela tden så man bara måste ju in och kolla varje dag. Det är jättekul att se bilder på sådant som folk gjort. Roligt är också alla inlägg av olika slag.
Tack vare denna sida hittade jag Stoff och stil som visade sig vara ett bra ställe att beställa tyger och sybehör ifrån.
Nu längtar jag till den stundande syfestivalen i Sollentuna som är mycket inspirerande. Där brukar jag fynda stuvar och massor av sybehör.
Jag kunde inte drömma om att det finns så många tjejer i alla åldrar som gillar att sy och handarbeta. Det finns säkert många som ännu inte har hittat denna fantastiska sida och som inte vet vad de missat!
Ha det bra alla syglada vänner!
Riggan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-19, 14:07   #24
Textilina Textilina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 2
Thumbs up

Riktigt kul att se att det faktiskt är många som sitter hemma och syr kläder framför allt. Man kan ge sig sjutton på att om det öppnar en textilbutik så är det gardiner och dyl. Inget fel med det men känner mig rätt ensam om mitt intresse. Är självlärd (man lär av misstagen) så det är många bra tips som kommer upp.
sysidan.se är helkul. Dessvärre finns det för många skräckexempel på andra internetsidor som i ämnet. Min sambo tittar över axeln ibland när jag surfar runt och konstaterar att dom sidor han är intresserad av, data, musik mm är mycket "upplagda". Mer konkreta och lättöverskådliga.
TACK FÖR SYSIDAN:SE
Textilina är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
sysidan


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons