Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-04-05, 14:08   #1
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Ledsen på Swelogent

Kanske det här forumet passar till min lilla historia. Den 17/3 beställde jag en hel del tyg och sybehör från Swelogent, den 20 mars gjorde jag en komplettering och blev lovad att de skulle skynda på med min beställning. När jag inte fått något den 30/3 ringde jag och efterlyste det. Då fick jag besked att min beställning "hamnat mellan stolarna" men skulle skickas dagen efter. Igår blev det förnyad kontakt för nu började jag gripas av panik. Då löd förklaringen att en av mina varor hade saknats, men nu kommit så nu hade paketet gått iväg på fm. Jag framförde att jag tyckte det var dåligt och att jag var i knipa eftersom jag skulle ha kläder klara i morgon för provning, till en dansföreställning i helgen. Ja det var ju olyckligt var trösten jag fick, det var dåligt sa jag att jag inte fått besked om detta tidigare när jag ringt. Idag skulle alltså varorna ha kommit, men nej de kom inte idag heller. Nu vet jag inte hur jag ska göra. I morgon skulle alltså kläderna vara klara och jag har inte fått materialet än.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-05, 14:17   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Nää va tråkigt och jobbigt. Tycker de åtminstonde kunde erbjuda någon typ av kompensation.

De får väl skicka nya grejer med expressbrev eller så får du handla och skicka en faktura till dem med dina mer kostnader, nä jag vet inte svammlar en massa, men något borde du få som ersättning i alla fall.

Finns väl inte mycket annat att göra än att försöka skaffa material någon annanstans. Kan du det?

Inte mycket hjälp inte men jag hoppas det löser sig.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-05, 14:51   #3
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Tack Cecilia.
Tyvärr kan jag inte handla det någon annanstans och den kompensation de lovat mig är att jag får skicka tillbaka det jag inte hinner använda.
Som tur är så är det bara uppdans med kläder i morgon, första föreställningen är på lördag, genrep på fredag, så kommer det i morgon så kan det gå vägen om inget krånglar. Nu ska jag klistra fjädrar på diadem till Svansjönsballerinorna.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-06, 07:36   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Fick du någon ordning på det hela?
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-06, 12:46   #5
Sy-Sandra Sy-Sandra är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 52
Thumbs up Håller tummarna att det ordnar sig!

Hur har det gått?
Sy-Sandra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-06, 19:16   #6
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Jag har varit och handlat lite band idag och sytt fast och när jag kom hem ikväll så hade paketet kommit så jag har sysselsättning i natt, får klippa ut kläderna för det stör inga grannar.I morgon är vi på teatern hela dagen från 8.00 - 22.00 för ljussättning m.m. och då är jag på plats och provar och syr. Kl 18.00 är det gen.rep och då ska allt vara klart. Håll tummarna att inget krånglar nu så ska det nog gå vägen. Rapport och foton kommer efter helgen.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-06, 19:41   #7
MiaPyssel MiaPyssel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 81
Stackars dig.Håller tummarna för dig.Glöm inte att tala om för oss hur det gick.Antar att du inte hinner sitta på datan dom närmaste dagarna
MiaPyssel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-06, 20:25   #8
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Agneta, hoppas att allt ordnar sig, och att du hinner med allt! Jag håller tummarna för dig!
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-07, 06:40   #9
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
Agneta: vilken teater jobbar du på ?
(nyfiken för jag jobbar själv på Gbg Stadsteater...)
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-10, 20:37   #10
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Tack alla, visst gick det. Ni vet hur det är, när man blir stressad så förstorar man allt och tror inte att det ska fungera. Jag har lagt ut ett litet smakprov på danskläderna jag sytt i mitt album. Nu ska jag ta det lite lugnare ett tag och sy lite av varje och inte så många av samma modell. Vill vara litet mer kreativ och använda fantasin i kombination med mina älskade symaskiner som kämpat tillsammans med mig med detta.
Birgita, jag jobbar inte på någon teater utan hjälper till vid en dansskola och syr till deras elevföreställning en gång per år.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-10, 21:09   #11
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Har tittat på dina danskläder, vad fina dom är. Du är måste vara en rikitg sypärla för den dansskolan.
Åsa
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons