Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2003-12-26, 01:55   #1
Malin Malin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 36
Question Var hittar man fin-fina tyger?

Hej!
Tänkte kolla om någon har något tips på var man TILL VETTIGA PRISER kan hitta bra dekortyger å annat snyggt , (tänk utklädningskläder) i Göteborgstrakten...eller stockholm (dit åker man ju ibland). Har ni sett "sagan om ringen"-filmerna? - tyger liknande det de har i sina klänningar, brocade, fina spetstyger, rött/guld/snirkliga mönster osv, osv..

Vi hade en bra sån affär i GBG - med otroligt bra priser!, men så stängde de, typiskt!

Tack för tips!
Malin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-03, 16:05   #2
Ink100 Ink100 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 13
Hej!

I Sundbyberg ligger en tygaffär som ska ha bidragit till Sagan om ringen filmerna. Statister ska ha köpt tyg där till sina lajvdräkter. Den heter Sundbybergs Textilcentrum och ligger på järnvägsgatan 56. Priser kan jag inte uttala mig om, men andra tyger är av normala priser.

Mvh
Karin
Ink100 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-03, 18:23   #3
Malin Malin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 36
sundbyberg

Aha - detta måste kollas in! Jag bor i GBG å har ingen aning om var sundbyberg ligger (bara att det ligger vid stockholm) - du kanske vet? Hur tar man sig enklast dit från stockholms central?
/Malin
Malin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-05, 08:42   #4
Ink100 Ink100 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 13
Hej,

Till sundbyberg kan man ta både t-bana och pendel. Har åkt bil men gissar att det tar ca 15 min ifrån centralen. Kolla på www.sl.se för bästa resultat.

//karin
Ink100 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-05, 10:51   #5
DalmaTina DalmaTina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 13
Thumbs up

Den tygaffären är verkligen en guldgruva. Jag handlade mycket där på 80-talet. Det som inte finns där - ja, det är inte uppfunnet ännu. Inger
DalmaTina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-05, 10:54   #6
DalmaTina DalmaTina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 13
Talking Tygaffärer i Stockholm

Något som kan vara värt ett besök i Stockholm är Kilotex i Nacka och Eurokangas i Kungens Kurva.

Där finns hur mycket som helst. Massor av stuvar och tyger som man inte visste att dom fanns.

Inger
DalmaTina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-05, 11:37   #7
Ink100 Ink100 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 13
Inger!
har du fler tips/avrådan på tygaffärer i Stockholm?
Jag är helt vilse på gulasidorna. Kilotex har jag varit på, mkt att välja på men jag blev lite besviken på att personalen inte kunde hjälpa mig. En total novis behöver lite handledning Men velourstuvar i massor fanns det så jag var lycklig ändå. Stuvar kostade 10-15 kr/hekto.

Med Kilotex som referens, hur är Eurokangas?

//Karin
Ink100 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-05, 11:47   #8
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Thumbs up Länksida till goda tygbutiker

Hej!
Vad sägs om att göra en länksida till olika tygbutiker i olika delar av landet (landskapsindelat), inklusive postorder/internetbutiker och betygsätta dem Christer? Kan Du fixa en sådan sida? Det skulle då vara lämpligt att skriva butikens positiva och negativa sidor.
God fortsättning på året!
Varma hälsningar
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-05, 18:40   #9
millyudden millyudden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 183
Thumbs up

Håller med Linnea. Det skulle vara toppen med en sån soda. För oss här i Norrland finns inte så stort utbud.
millyudden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-05, 18:50   #10
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Wink

Du får komma ner till mig Milly så skall jag visa Dig runt ...
Borås har också jättemånga ställen och jag kan varmt rekommendera Borås Wäferi om det finns kvar. Jag besökte fabriksförsäljningen för några år sedan. Där sålde de tyger för ca 1/3 av de priser som jag gett i vanlig tygbutik i Lund...hm, det blev många meter inköpt ). Jag har sytt flera klänningar till Emelie i sådana tyger (bl a den med blåklockor, den gula blomkrassen och vallmoklänningen som Du kan se i min webshot). Klänningarna har jag tvättat många, många gånger och till och med torktumlat...så det är bra kvalitet som jag varmt kan rekommendera. Tyvärr så fick jag för ett tag sedan höra att väveriet skulle flytta till Estland eller Lettland...vilket jag tycker är sorgligt om så är.
god fortsättning på helgen!
kram
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-05, 18:55   #11
ChessMan ChessMan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 305
jaaaa

Håller bara med föregående talare, en super ide.
Kan man inte ha fler kategorier.

Vad mer är det ni saknar?
För mig är det kläder att brodera på, som får sälja sedan.
Sytillbehör.
Mönster.

Ja det finns väl mer...

//Eliza
ChessMan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-05, 19:49   #12
DalmaTina DalmaTina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 13
Kilotex är större och rafsigare än Eurokangas. Eurokangas har mycket personal och de flesta kan sin sak.Nu köper jag inte nåt speciellt "fina" tyger utan mest bomull, fleece mm.

Jag skulle vilja säga att Euro är lite klassigare än Kilotex. Och vill man ha hjälp o råd så är Euro att föredra.

Jag har inte besökt KiloTex sedan de flyttade, så jag vet inte hur det ser ut där nu.

Inger
DalmaTina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-13, 19:28   #13
Sofi Sofi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 9
Läste att Ohlsons tyger & stuvar i Stockholm fick dåligt betyg...lyckligtvis så är deras butik i Linköping väldigt trevlig! Jag har gjort många fynd där, gottar mig för tillfället i muddväv i klara färger för 100:- / kg! Inspirationen flödar..
Sofi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-13, 19:36   #14
pialuttan pialuttan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 216
tyger

Hej. Jag har vid några tillfällen besökt "Tygskroten" i Skene.Det är nog ganska nära himlen...Jag går och väntar på sommaren då det bär sta igen. ´Det är alla möjliga tyger, bra priser och trevlig personal. Man kan köpa tillbehör också där. Lapptäckstyger och, ja alla tyger vad jag sett. Finns på nätet som reklam bara, men man kan ju alltid ringa..../hej
pialuttan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-14, 11:35   #15
Splini Splini är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 34
I gbg finns en second hand butik som ofta har lite speciella tyger. Jag kommer inte ihåg vad den heter men den ligger mitt emot Saronkyrkans loppmarknad.
Splini är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons