Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2003-11-26, 18:28   #1
brook brook är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 3
Powerstretch fleece

Kul iniativ denna sida...hur som haver, som friluftsintresserad kille så undrar jag vad man skall tänka på om man vill sy i så kallad powerstretch fleece?

Detta fleece-tyg är ett kortluddigt pälsfibertyg som går att tänja i 4 riktningar, och jag har hittat en finsk firma som säljer detta tyg.

Bör man, eller är det rent utav ett måste, att använda en Overlock symaskin ?

/Anders B
brook är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-11-27, 08:22   #2
rubing rubing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 2
Det går nog bäst med en overlockmaskin om du händelsevis skulle äga en sådan. Jag syr i powerstetch på en vankig hobbymaskin med en stretchsöm och det funkar helt OK. Lite mer arbete än med ocerlock kan jag tänka mej men det funkar om man inte känner att man har några tusenlappar på en overlock.

Lycka till! / Anders

Om det är hos Shelbykaava du ska köpa vill jag gärna höra dina erfarenheter av att handla från dom.
rubing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-11-27, 08:59   #3
brook brook är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 3
Nja, jag har en moster som har en Overlock maskin (en Hyskylock), samt att jag misstänker att min ömma moder kommer att få visa hur den fungerar (har bara sett på när man använder sådana maskiner).

Ja, det är med Shelbykaava som jag har tänkt att beställa ifrån. Den kontakt jag har haft hittills är bra, fick förra veckan tygprover på alla deras tyger. Priserna är helt ok, ta en titt själv.

Hade även funderingar på att köpa 3-lagers G-tex av dem, men iom att de "bara" har det i röd färg så avvaktar jag. Att de överhuvudtaget har G-tex att sälja är ju intressant, då det mer eller mindre är omöjligt att få tag på det om man inte är Haglöfs eller Tierra.

Nåväl, får ta och höra med mostern och modern om en kurs i sömnad alá Overlock...

/Anders B
brook är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-12-01, 19:16   #4
anders.j anders.j är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1
Shelby Kaava har kanske inte det största utbudet men en hel del är intressant och priserna är som sagt va helt OK. Och det är kul att det dyker upp nya leverantörer så man får ett större utbud och mer att välja mellan.

Jag har precis beställt en laddning tyger och annat till olika projekt och paketet bör dyka upp om någon dag.

/Anders nr 3 i denna tråd
anders.j är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-12-02, 10:43   #5
brook brook är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 3
Man kanske ska påpeka det att det inte är ett krav att heta Anders för att skriva i denna tråd

Jag hade premiär på telemarksäsongen nu i helgen, och fick lite uppslag på eventulla plagg att sy upp i PowerStrech.

Anders J, vilken OTROLIGT vacker kajak!

/Anders B
brook är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons