Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-03-02, 16:53   #1
Misse Misse är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 196
Talking Konstruktion av designernamn..*skojsigt*

Versace,Prada, Dolce & Gabbana, Christian Dior... Ja, listan på snygga och catchiga designernamn kan göras oändlig. De flesta designerna, som synes, använder helt enkelt i huvudsak sitt efternamn som namn på sitt klädmärke.

Jag tycker dessvärre inte att det låter speciellt nervkittlande eller intressant med svenska designers efternamn som namn på klädmärken. Eriksson.. hrm.. hur spännande är det?

Så, nu mina damer och herrar, startar jag denna tråd för att ta fram mer cosmopolitiska, intressanta och genomslagskraftiga NYA designernamn. Vad skulle du vilja kalla ditt klädmärke? Finns det några regler.. kan ett märke heta vad som helst?



Jag kanske borde börja då.. Jag har några olika idéer. Jag skulle kunna översätta mitt efternamn till franska, italienska eller spanska. Eller hämta inspiration från latin och sätta samma ett namn som egentligen inte betyder något alls. Ett exempel: M. Ensenada
Misse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-02, 17:17   #2
bwear bwear är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 87
Det är kuuul! M.Ensenada tycker jag var ett jättebra namn!

Jag har redan bestämt vad mina kläder ska heta och tänket är att det står för Bodils Kläder eller man kan också översätta det till var rädd om/ta hand om.
Jag har även lyckats få en hemsida med samma namn.
www.bwear.se
bwear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-02, 17:32   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Vissa svenska efternam funkar riktigt bra tycker jag
[SIZE=3][COLOR=purple][FONT=arial]Alvthin[/FONT][/SIZE] [/COLOR], (uttalas Alftin) blir väl bra!
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-02, 17:52   #4
Danka Danka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 113
Anagram

Man kan stoppa in sitt namn i en anagram-maker, eller vad det heter. En sådan här i alla fall: http://www.arrak.fi/ag/index_sv.html


Jag fick förvisso inte upp så roliga på mitt namn, men så tog jag "Dankas design," som i sig är rätt tråkigt och fick bl.a. upp

Sneaking dads och

Ding naked ass


Sneaking dads tycker jag dock var coolt.
Danka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-02, 17:53   #5
la_lune la_lune är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 158
Thumbs up bodil

Måste säga att jag diggar ditt namn OCH din sida, fick en "ordvits" på huvet bara...
BWear, be where of fabuolus fashion!
hahaha
la_lune är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-02, 20:15   #6
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Hej, Danka. Vilken rolig sida, jag skrattade så tårarna rann. Provade på en massa olika ord och dy.
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-02, 20:21   #7
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Hej Bodil. Vilken bra ide med en egen hemsida, där kan man ju lägga upp hur många bilder som helst. Men glöm inte bort att även visa dina kläder här ochså, dom är väldigt fina tycker jag. kram helena
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-02, 20:26   #8
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Hej. Misse du startade disskotionen men jag kommer bort från ämnet. tja vad sägs om Mison el Mixson
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-02, 21:11   #9
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Jag brukar inte kolla sidtips så ofta, men Danka J, det där var den roligaste sidan jag sett. Jag och min pojkvän sitter och skrattar så vi håller på att dö här!
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-03, 08:02   #10
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Jag testade Annikas Design och fick bl a
"ensidig ankans"
"aning kissande"

totalt 61 st
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-03, 17:30   #11
Danka Danka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 113
Oj, jag ser att många haft kul på den sidan. Det roliga är att den sidan var det första jag fick upp när jag googlade på anagram. Men anagram kan vara otroligt kul.
Jag stötte på en underbar sida med underbara exempel för över ett år sedan, men nu kan jag inte hitta länken. However, exemplen hade jag kvar i en blogg:

John Kerry: horny jerk
President Clinton of the USA: to copulate he finds interns
George W. bush: where bugs go

Truth is: it hurts (ja, alla vet vi ju att sanningen är en mästare på att såra)
Desperation: a rope ends it
The morse code: here come dots
Eleven plus two: twelve plus one

Danka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-05, 18:33   #12
BirgittaHellner BirgittaHellner är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 125
Så bra att denna diskutionen har blivit uppfunnen *ler* JAg är ås kluven med vad jag ska kalla mig i framtiden... d måste ju flyta bra i munnen på folk så d komms i håg och gärna vara internationellt. Har funderat på miss Hellner. Men vad tycker ni? Jag har hört mitt namn i hela mitt liv så det är så tråkit o höra på nu haha. Så därför kan jag inte riktigt avgöra detta själv.
BirgittaHellner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-05, 19:03   #13
Misse Misse är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 196
Miss Hellner låter väl bra.. kanske lite tyskt? Först tanken jag får när jag hör "Miss Hellner" är strikta skoluniformer och typ 40-tal. Något som du tänkt designa?.. då är namnet perfekt.

Ett namn ska ju kunna associeras med något positiv, kanske ex. ett annat designernamn, för att få människor att köpa. Och det ju det som är svårt.. att komma på ett namn som verkligen är lätt för folk att komma ihåg och bli synonymt med kvalité och flärd.
Misse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-05, 19:05   #14
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Jag fick lite festliga "namn" speciellt med tanke på att jag saknar sångröst fullständigt, vad sägs om sångare sture, eller snuset gråare.
Fetlig grej det det där med anagram
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-05, 21:46   #15
BirgittaHellner BirgittaHellner är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 125
tja 40-tal håller jag ju på med väldigt mycket men varvar det med street och ibland "bibo" kläder hehe. men tysk skolungeform haha... nee kanske inte. Jag har tänkt på just miss Hellner eftersom jag heter Birgitta Hellner och mitt förnamn är aldeles för tråkigt svenskt (och gammaldags) men vill ändå känna att det är jag. MITT märke på nåt vis. Jag hade ett annat namn förut jag ville ha o det var Priori men ett år senare när jag skulle regga det så hade nån annan hunnit före. skulle hittat nån ordbok på internet på Latin. hade varit kul. känner du till någon sådan?
BirgittaHellner är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons