Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-05-29, 17:42   #1
AsaJ AsaJ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 88
Olika höjd på nål?

Jag har precis fått min overlock och märker nu när jag trär den att höger nål sitter något lägre än den vänstra. Ska det vara så?
Har en Janome My Lock 744D.

Tacksam för hjälp!!
AsaJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-29, 17:43   #2
sol sol är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 12
ja, det skalll den!
sol är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-29, 17:45   #3
AsaJ AsaJ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 88
Tack!!
Såg det precis i instruktionsboken också. Kanske borde titta i den och inte tro att jag ska kunna utan... (Har inte ens sett en overlcok i verkligheten förut.)
AsaJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-29, 17:50   #4
sol sol är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 12
Lycka till med overlocken.
Har haft min i 1,5 år och vi är inte helt kompisar än.
Tveka inte att ringa butiken eller fråga här, många enkla men för en nybörjare konstiga saker kan hända, fråga mig...
Lycka till
sol är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-29, 18:20   #5
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Citat:
sol skrev:
Har haft min i 1,5 år och vi är inte helt kompisar än.
Det är så skönt att höra att jag inte är ensam om att inte omedelbart älska overlocken. Jag har haft min i 12 år och jag har fortfarande problem.Senast förra helgen så fungerade den helt perfekt till att börja med. Sedan hände något och bara nåltrådarna sydde. Omedelbar omträdning förstod jag, men bråttom hade jag så den åkte undan och fram kom den vanliga maskinen istället. Så där blir det alltsom oftast när jag försöker använda overlocken. Jag undrar ibland varför i all värden jag har den kvar, men när den fungerar är den bra.
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-29, 21:40   #6
SannaL SannaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 113
när jag hade problem med min overlock(gammal bernette)frågade jag på symässan efter en demo av dem modeller som dom hade och frågade hundra frågor om min modell. dom var jätte trevliga och hjälpsamma. alternativet är att genom sin symaskins affär efterfråga en overlock kurs, brukar funka. Lycka till
SannaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-10, 12:19   #7
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Det tog tid innan jag gillade min overlock också men nu skulle jag inte vilja vara utan den. Blir fullkomligt "galen" när den krånglar (oftast pga något jag gjort, inte maskinens fel....)men har också fått jättemycket bra hjälp från återförsäljaren som alltid ställer upp.

Det är så skönt att slippa all evig sicksack och det blir så fint när man syr och man kommer på nya saker varje gång som den gör bättre än den vanliga.

Det är bara när jag syr i något väldigt fint och dyrt tyg som jag ibland fortfarande väljer vanliga maskinen när overlocken egentligen skulle fungera...!
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons