Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-05-30, 10:45   #1
quirkycrochet quirkycrochet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2011
Inlägg: 7
Post Brother 4234D + coverlock - men vilken?

Har på senare tid börjat sy mer och mer och känner att jag skulle vilja utöka min "maskinpark" med en coverlock/täcksömsmaskin där man kan använda bandkantare. Frågan är nu bara VILKEN? Har försökt googla och läsa lite här, men blir inte särskilt klok. Någon som kan tipsa mig?
(Funderar även på att uppgradera min vanliga symaskin till en Brother innov-is 350SE, men det är ju en annan del av forumet...)
quirkycrochet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-31, 09:13   #2
quirkycrochet quirkycrochet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2011
Inlägg: 7
*puffar*

Ingen som har nåt att komma med? Snälla...
quirkycrochet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-31, 09:27   #3
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Uppsök en butik och provsy. Stockholms Sycenter på Hagagatan har dom flesta märken.

Det är svårt att råda. Dels handlar det om hur mycket pengar du spendera . Sedan är det lite personkemi mellan dig och maskinen. I stort sett ju mer pengar man lägger med ju bättre maskiner får man.
En skaplig budget maskin kan vara en Janome cover, vill du ha högsta klass är Babylock, men då får du betala betydlig mer.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-31, 09:53   #4
quirkycrochet quirkycrochet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2011
Inlägg: 7
Citat:
bila skrev: Visa inlägg
Uppsök en butik och provsy. Stockholms Sycenter på Hagagatan har dom flesta märken.

Det är svårt att råda. Dels handlar det om hur mycket pengar du spendera . Sedan är det lite personkemi mellan dig och maskinen. I stort sett ju mer pengar man lägger med ju bättre maskiner får man.
En skaplig budget maskin kan vara en Janome cover, vill du ha högsta klass är Babylock, men då får du betala betydlig mer.
Tack för svar!
Jag bor i Östersund, så utbudet av symaskiner är inte det största... Dessutom höggravid så svårt att ta mig nånstans nu
Kanske får avvakta med coverlocken tills bebis kommit ut och vi är redo för en Stockholmsvisit
quirkycrochet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-31, 11:53   #5
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
När jag tittade på din profil så stod det att du bodde i Stockholms län, så det var därför jag rekommenderade Stockholms Sycenter, för jag trodde du bodde i Stockholm.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-31, 11:56   #6
quirkycrochet quirkycrochet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2011
Inlägg: 7
Citat:
bila skrev: Visa inlägg
När jag tittade på din profil så stod det att du bodde i Stockholms län, så det var därför jag rekommenderade Stockholms Sycenter, för jag trodde du bodde i Stockholm.
Jag förstår! Har nog varit dålig på att uppdatera min info Flyttade till Östersund för ett år sedan...
quirkycrochet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-31, 12:43   #7
TigerLily TigerLily är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2013
Inlägg: 44
Jag har tänkt införskaffa en Janome Cover Pro 1000 CPX när ekonomin tillåter. Men visst var det Stoff och stil som sålde ut sina elna 444 som ska vara samma maskin. Den hade jag köpt om jag vore som du

http://www.stoffochstil.se/Katalog/M...?group_id=8238
TigerLily är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons