Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar Inställningar Sök i forum Forumregler
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från
Mainloop
Personuppgiftspolicy
|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
2024-06-30, 15:48 | #1 |
|
[Brother 2104D] Vad fyller stygnhaken för funktion?
Hej!
Jag är ny till att sy med overlock och har precis köpt en Brother 2104D som jag håller på att läser mig in på. Stygnhaken sitter inte monterad kring syanordningen utan nere vid det främre höljet. Min fråga är: vad fyller den för funktion? Vad blir skillnaden om den är monterad eller inte monterad? |
2024-07-02, 20:33 | #2 |
|
Jag har själv Bernina. Har inte sytt eller ens sett en Brother live. På min maskin monterar jag en detalj intill matararmarna. Tittar på beskrivningen om din maskin. Där moneras den på ett annat ställer och fyller samma funktion. Olika konstruktioner på maskinerna.
Stygnhaken använder du då du syr rullfållsöm. Det är en supertät, mindre tät överlock. Jag har använt den till att fålla en klockad kjol, istället för att fålla upp som vanligt. Det blir som en tät knapphålssöm men bredare än den och smalare än en overlocksöm. Det går snabbt, är enkelt och blir snyggt Du kan se på denna video. https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=PoBFei3eWzQ När du inte använder stygnhaken förvarar du den i locket på din maskin. |
2024-07-02, 21:48 | #3 | |
|
Citat:
|
|
Taggar |
rullfållsöm brother, stygnhake |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:56.