Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-05-07, 19:24   #1
altikh altikh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 199
Julas strykstation

Min strykstation gick sönder idag och jag måste köpa ny. Och jag som hade tänkt lägga pengarna på en ny symaskin!

Men jag hittade Julas för 789 kr - någon som har testat den? http://www.jula.se/Butik/default.asp?OrderId=32742&url=docs/produkt.asp?pf_id=SE-802171&dept_id=SE-802

Eller kan tipsa om ett riktigt bra strykjärn? Tycker det känns som om många järn inte blir varma nog för mig som mest pressar ylle/stryker bomull men jag kanske har haft otur?
altikh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 19:58   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Jag köpte en ångstation på ONOFF för inte så länge sedan, Melissa, det är bra. Kollade just på ONOFF, nu tar de i butik 496,- Internetpris 471,-
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 21:25   #3
altikh altikh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 199
Bra tips!
Jag åker till Onoff imorgon och köper ett så kanske gardinerna äntligen blir klara någon gång!
/Alice
altikh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-14, 06:20   #4
karina61 karina61 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 57
ångstation

Hallo..Har börjat spåna på en ångstation..Men vad skiljer det sej från ett vanligt strykjärn..
Jag stryker ju mest vanligt bommulstyg till mina kökshandukar..Känner att jag har så svårt att få handukarna så släta med ett vanligt strykjärn..Tänkte ni som har köpt den billiga har ju haft det en tid och provat..
Hoppas på svar..Karina61
karina61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-14, 06:31   #5
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Godmorron! Jag är mycket nöjd med min Melissa ångstation.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-15, 10:38   #6
altikh altikh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 199
Julas ångstation är ett gammaldags tungt strykjärn som man har satt ånga på. Det är OK om man vill använda pressduk men som ångstrykjärn fungerar det inte alls. Tror alla vanliga ångstrykjärn är bättre än Julas ångstation....
Vanliga hushållsstrykjärn blir inte varma nog för bomull, fibrerna kan inte bilda den glatta ytan som står emot smuts. Ångan gör också att strykjärnet blir svalare. Det optimala är att man har ett järn med mycket värme, en strykbräda med värme och fläkt (så att man kan dra ångan genom tyget) och att man kan regulera ångtrycket. Det brukar bli dyrt!

Oavsett vilket järn du köper så är det viktigaste (för bomull) att strykjärnet blir tillräckligt varmt.
/Alice
altikh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-15, 11:28   #7
karina61 karina61 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 57
Har nu handlat en ångstation på Onoff..Ska bli roligt och prova..Men har ni vanligt kranvatten eller batterivatten..Det står ju inget om det i bruksanvisningen..Tömmer ni det efter varje gång..Hoppas det inte är för tungt bara..
karina61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-15, 11:49   #8
Winberg Winberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
Smile

Hej jag har sedan några år en stryk station som ni säger, den som jag har heter STEAMAX. Jag är skitt nöjd med den. Men som sackt den kostade en del, de som kan skilja mellan olika stryckjärn är ju trycket på ångan, om man kan ställa den.De är hur mycket man vill få ut av sitt stryckjärn också och hur mycket man pressar och strycker.Lycka till. Karin
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons