Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-04-25, 13:24   #16
eminor eminor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 25
Lady valet

Jag har också just köpt en Lady Valet från Singer machines i England, och fick den på mindre än en vecka till min ICA-affär, mycket snabbt!

Den är mycket stadig, och samtidigt lätt att flytta. Den går att nåla i, vilket också är en fördel.

Jag tycker dock att hon har en något udda form i midjan, där det är en konstig urgröpning, framförallt i ryggen, och hon har alldeles för spetsiga bröst. Man provar ju kläder så att de ska passa över bh, och det blir ju en mycket mer rundad form då.

Jag använder henne för att hänga upp klänningar med bustle under, och det funkar att sätta på henne en bustle, även om hon gärna hade fått vara några centimeter längre vid baken, eftersom det nedersta knytbandet på min bustle (TV101, truly victorian) hamnade precis där hon tar slut, så jag fick dra upp det lite och nåla fast dem i hennes nedersta kant för att få det att funka.
eminor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 14:44   #17
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
eminor...Kanske inte hjälper men du vet väl att man kan förlänga lady valet i livet och på så vis få henne längre.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 16:16   #18
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ja det stämmer bra det. Tack och lov!
Och om det är samma som på dress form kan man också göra halsen bredare/smalare. Min går dock upp när jag försöker få ner halsbredden, men jag har tejpat så den sitter kvar på liten storlek (men stor på byst)

Det jag gillar är också att man kan justera de olika måtten var för sig. T.ex. om man har bred rygg så vrider jag upp det i ryggen men inte lika mkt framme. Då kan man få fram lite olika kroppsformar även om själva måtten är likadan. Man får mäta med måttbandet, förlita inte på numren.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 20:08   #19
eminor eminor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 25
Sextiosexan: tack för tipset, men det hjälper nog tyvärr inte, eftersom midjan och baken "sitter på rätt ställe" som det är, problemet är nog att knytbandet på bustlen lutar mot övre delen av låren när jag själv har den på mig..
eminor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-14, 21:32   #20
LitenLena LitenLena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2013
Inlägg: 2
Question Vilken väljer man?

Jag lyckas inte starta ny tråd så fortsätter här o hoppas någon ser det.

Jag har fått presentkort på symaskinskungen och där väljer jag mellan Dressform 150, Dressform, Prym och Catwalk. När jag läst runt här verkar Lady Valet vara den bästa men den finns inte på Symaskinskungen.
Jag är mest intresserad av Catwalk, men dem är vit och jag ser framför mig att den är rätt solkig efter några år. Någon som har en sån och har något klokt sätt att tvätta den på?

Men av de andra vilken är egentligen bäst???
LitenLena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-14, 21:58   #21
LitenLena LitenLena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2013
Inlägg: 2
Forts

Fortsätter mina funderingar och Lady Valet ser likadan ut som den som heter Catwalk hos Symaskinskungen, är det samma docka med annan ställning bara?

Sen undrar jag kring detta med kjolmätare, med och utan kritpulver? Vad använder man detta till? Låter som att man kan mäta kjolens längd. Verkar iaf inte finnas på Lady Valet och Catwalk, så kanske bättre ta en Dressform eller Prym iaf om man vill mäta kjolen?
LitenLena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-15, 17:22   #22
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Kjolmätaren - de flesta ser det som ett sätt att markera fållen, krita eller nåla, men det var väl det som du tänkte?
Smutsig - enklast är att sätta på något ovanpå, klä på den. Många syr t ex ett liv som de stoppar lite så att det är närmare deras egna former. Vi är några som inte ser ut som dockor
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-23, 13:48   #23
TantH TantH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2013
Inlägg: 2
Jag valde mellan Lady Valet, Diana, Dressform och Catwalk när jag köpte provdocka. Kikade på allihop utom Lady Valet som jag bedömde efter recensioner och foton. Upplevde alla jag kände på som lika rangliga. Catwalk hade en konstig form och gick inte att ställa rygglängden på så vitt jag minns. Diana hade för stor byst, likaså Lady Valet. Valde Dressform, liten byst, ställbar på längden och neutral färg. Den är lite svår att ställa, har satt axelvaddar på för att få axlarna rakare men annars nöjd.

Vad det gäller kjolmätare. Jag la undan den när jag monterade ihop dockan och har aldrig haft anledning att plocka fram den. Tror det finns andra kriterier som är viktigare när man väljer provdocka.
TantH är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons