Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-22, 20:46   #1
nosslin nosslin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 19
Arrow Smart sätt att laga bh?

Har ni några smarta tips på hur man kan laga en BH där bygeln sticker ut? Detta händer på i stort sätt ALLA mina BH:ar förr eller senare och underkläder är dyrt...

Helst ska ju lagningen vara diskret och hålla.
nosslin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-22, 20:52   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Man kan köpa en bit florband (finns t ex på www.rodatraden.com) och sy fast ovanpå hålet i kanalbandet.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 10:00   #3
nosslin nosslin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 19
okej, jag får kika!
nosslin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 12:54   #4
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Förr hände det mig hela tiden, men sen upptäckte jag att jag gick med fel storlek och nu är det flera år sedan en behåbygel kröp ut för mig sisst.

Laga är inte så svårt, men eftersom lasten på behån kommer att vara den samma även efter du lagat är det nog mest en tisdfråga innan den går sönder igen.
Själv har jga någon gång lagat med sånt där kanalband som säljs för att sätt jus behåbyglar i när man syr sånt själv. Jag drag ur bygeln och sydde helt enekelt fast bandet på insidan av den gamla kanalen. Man syr inte ända ut i änden, sen stoppar man i bygeln och viker in änden av bandet och syr det sista för hand.
Det blir en aning tjockt, men det ser proffsigt och diskret ut så jag tyckte det var värt det.
Dock får du nog bara tag på kanalbandet i vitt och svart så har du några andra roliga färger på dina underkläder kan det vara knepigt.

Det går ju också att bara sy igen öppningendär bygeln krupit ut med kraftig tråd, men som sagt, förr eller senare så går den igenom igen.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-25, 16:40   #5
sy-sara sy-sara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 146
Jag håller med om storleken

Efter att jag äntligen fattat vilken storlek jag faktiskt har, ( det tog ju bara typ 18 år), så kryper inte mina bågar ut heller.

Om du tycker det är svårt med storleken, gå in i en sån där dyr hemsk tantaffär som säljer underkläder och badkläder, dom brukar vara väldigt duktiga på att pröva ut rätt storlek.

Du får väl säga att du glömt plånboken om du inte vill handla deras dyra grejer, men å andra sidan kan det vara värt det att i alla fall ha EN riktig bh som passar som ett andra skinn. Dessutom brukar de hålla sig finare längre än de billiga...
sy-sara är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons