Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-01-29, 14:06   #1
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Tygpaket från USA

Vad glad jag blev idag när tygerna från USA kom. Det är som julafton, nu ska jag sitta och titta på tygerna i eftermiddag och imorgon. (Ikväll ska jag på lapptäckskurs)
Jag chansade även på ett Pattern Grab-bag, ett överraskningspaket med 3 mönster för 10 dollar, jag blev någotsånär nöjd med dem, jag tror i alla fall att två utav dem kan vara användbara.
Bifogade bilder
 
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-29, 14:10   #2
federici federici är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 83
åå va avundsjuk ja blir! massa nya roliga tyger!! hoppas vi får se nå snyggt snart då!
federici är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-29, 14:15   #3
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Ja, det blir nog lite alster utav det, det tredje tyget från vänster, med stora blommor i svart/vitt, Petal Power heter tyget, ska jag nog använda till en väska, och kattyget blir nog en filt till min katt och ... ja så får jag se efterhand vad det blir av resten. Kul att spåna kring tygerna och vad de kan resultera i för färdiga alster.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-29, 14:27   #4
irene28 irene28 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 59
tygpaket usa

Hej,
lyckliga du jag väntar oxså på paket från USA, , en fråga; har du betalt tull och moms , jag har handlat linjaler m m för 600:- . Undrar hur det är med tull o moms???.
Har varit ute på Fabric
shack,vad massa tyger, o i olika prisläge.....
Toppenaffär!!!!!
irene28 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-29, 15:13   #5
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Jag handlade för ca 800 kr, frakten inräknad. Men det blev helt tull- och momsfritt ändå.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-29, 20:13   #6
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Det vanligaste är att man inte behöver betala tull och skatt... eller det är klart att man ska göra det, men om man inte anmäler det själv (vilket jag antar att man ska) så kollar de nästan aldrig på så små paket som t.ex. fabric shack skickar.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-29, 20:17   #7
Alvira Alvira är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 49
Citat:
gavagai skrev:
Det vanligaste är att man inte behöver betala tull och skatt... eller det är klart att man ska göra det, men om man inte anmäler det själv (vilket jag antar att man ska) så kollar de nästan aldrig på så små paket som t.ex. fabric shack skickar.

Hmm...då antar jag att jag bara har haft otur. Har beställt 2 paket, ett med tyger och ett annat med broderirullar och trådställ. BÅDA gångerna fick jag betala tull och frakt.... *suck* Jag fick båda paketen förra månaden. Nu var det relativt mycket pengar i och för sig, men det billigaste var på drygt 800 kr.
Alvira är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-29, 20:42   #8
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Min erfarenhet är att det beror på hur stort paketet är. Ett paket ca 40x20x10 cm åkte dit, men inga av en massa mindre paket från t.ex. fabricshack (de packar ca 9 yards i mycket fullpackade platta kartonger).
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-29, 21:06   #9
irene28 irene28 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 59
tygpaket från USA

Va bra att jag fick veta lite,det är första gången jag handlar från USA. Hoppas att paketet blir så litet som möjligt, fast det är väl svårt när det innehåller linjaler.
irene28 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-29, 22:40   #10
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Vill ni hitta billiga bra tyger så gå in på quiltshops.com . Där kan ni både söka efter specifika motiv och se vilka quilt-affärer som har bra reor. De har hur många bra affärer som helst registrerade där!
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-29, 23:22   #11
mellie mellie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 143
Citat:
gavagai skrev:
Min erfarenhet är att det beror på hur stort paketet är. Ett paket ca 40x20x10 cm åkte dit, men inga av en massa mindre paket från t.ex. fabricshack (de packar ca 9 yards i mycket fullpackade platta kartonger).
Jag har beställt tyg från USA ca 15 ggr, alltid fått dem likadant paketerade dvs i ett platt "kuvert", som rymmer max ca 8-9 yard. Det tycks helt och hållet vara slumpen som avgör när jag får betala tull och frakt. Jag har betalt detta 3 eller 4 ggr, inte på de tyngsta eller dyraste paketen. Tycks helt slumpmässigt.
Dock har jag märkt vid 2 tillfällen att om jag beställt flera försändelser från olika quiltshops så får jag de första 2 tullfritt, nästa blir det tull på.
Ingen logik som jag begriper...
Men visst är det julafton när det efterlängtade tygpaketet kommer!
Gunnel
mellie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-29, 23:31   #12
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Förmodligen är det inte så mycket logik, utan snarare slump. De plockar ut något paket emellanåt. Men kanske är det ändå lättare att plocka ut ett stort paket än ett litet, så att de fastnar oftare (menar alltså stort som i t.ex. 40x20x10 cm, d.v.s. bra mycket större än fabricshack-kuvert).
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons