Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-03-08, 21:00   #1
Cirynne Cirynne är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 3
Bra symaskiner?!

Hej!

Har inte postat här överhuvudtaget förut, men jag syr litegrann och är inte riktigt nöjd med min Bernina Activa 125, men min Bernina 1100DA Overlock är jätte-bra.

Jag skulle gärna vilja ha en maskin med lite fler, roliga sömmar. Vad skulle ni rekomendera? Var inne i en Husqvarna affär idag, men jag har märkt att det finns många andra symaskiner också! Pfaff, Janome. Vilka skulle ni rekomendera?

Tacksam för svar!

//Jeanette
Cirynne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-09, 17:09   #2
MaFr MaFr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 59
jätte svårt

Jag tittar också efter en ny maskin med bra automatiska knapphål och en del roliga sömmar. Just nu tittar jag på Brother NV30 eller 50 och bernina bernette 92. Men det är jätte svårt att avgöra vad som är bäst.
MaFr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-10, 06:45   #3
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Bernina vet jag inget alls om.
Har haft en brother och testade brothers 350 maskin på syfestivalen. När det gäller NV30 och NV50 så är det antal sömmar som skiljer maskinerna åt. Det jag gillade skarpt med brothermaskinerna är det automatiskta nålträdningssystemet. En relativt tyst och trevlig maskin. Syr snygga sömmar. Både janome och brother syr snygga knapphål.

Den maskin jag slutligen nu har köpt är en Janome 6600p. Ett plus med janomes maskiner är att de har fem års garanti på alla sina maskiner. Brother har två års garanti på sina maskiner, vissa butiker ger dock längre garanti iaf har jag sett det på engelska onlinebutiker.

Mitt val stod emellan brother och janome men det blev en janome pg a det fördelaktiga priset (köpte en begagnad)

Mitt bästa tips är att ni besöker en symaskinsbutik och provsyr maskinerna. Alla har ju sina favoriter. Å så olika vad man gillar att sy för saker. Så ta med lite tygbitar för att testa att sy i de material du brukar sy i.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons