Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-02-06, 22:03   #16
freja71 freja71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 926
Hej alla.

Tack för alla svar!!!
Jag har prövat en del av tipsen men inget verkar riktigt funka tyvärr.
Järninjektioner har jag hört talas om men min mage reagerar troligen då jag jämt har orolig mage pga all medicin (har Migrän + Hortons)- det kan tyvärr orsaka förstoppning
Jag har hört att det finns mediciner motParkinson som ska vara bra vid RLS men det skulle troligen inte läkaren skriva ut till mig.
Att spänna musklerna hårt eller skölja med vatten hjälper tyvärr bara kortsiktigt för mig, men att lägga benen i högläge har jag aldrig provat, det ska jag göra.
Stort tack till er alla.

Kramar

Ann
freja71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 08:35   #17
queenie queenie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 1
Talking

Hej på er "myror"!

Jag har haft restlesslegs i drygt 20 år och jag måste säga att det inte har varit lätt! Det kryper i ben och armar så man håller på att bli fullkomligt tokig! Ja, ni vet vad jag pratar om.
Till min stora förvåning så har de faktiskt hittat mediciner som hjälper mig i alla fall, då jag har provat alla sorter. Så jag kom i kontakt med en läkare, som dagen innan jag träffade honom, hade varit på föreläsning om just restless legs! Ibland har man tur, så jag fick tid till honom redan samma dag jag ringde!
Det är Parkinson mediciner jag tar och de funkar kanon på mig,även om jag måste ta full styrka, men det är det värt.
Så, efter 20 års helvete (ursäkta uttrycket), så är jag i stort sätt krypfri! Så det finns läkemedel som hjälper och man känner sig som en ny människa, jag kan till och med gå på bio utan att behöva resa på mig, det ni!

Ha det bra allihopa och kämpa på!
Malin
queenie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-09, 08:00   #18
akb akb är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 1
Smile

Hejsan!
Har också restless legs sedan många år tillbaka. För min del har medicinen Sifrol hjälpt, under ca 2 års tid. Tyvärr slutande den att hjälpa mig, men jag provade då en annan medicin, adartrel som nu hjälper mig riktigt bra. Tyvärr är det ju så, att de här medicinerna hjälper, en viss tid, sedan får man skifta runt...
Många tips har du fått. Tror att du får prova dig fram, vad som kan hjälpa dig. Vill din doktor inte skriva ut den här typen av medicin, kan du alltid söka en annan doktor. Du ska inte behöva ha det så här jobbigt!
Lycka till och skriv gärna hur det går för dig.
Ak
akb är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons