Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Historiskt inspirerad sömnad
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-02-17, 18:03   #121
Stinas Stinas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 147
Tråkigt att du inte kunde hänga med...men det blir flera tillfällen.....

Jo, jag har fått svar från mässan. De kunde inte tillhandahålla någon plats att byta om, men de har hänvisat oss till en toalett som ligger lite avsides som vi byta om på......har fått en beskrivning hur vi ska hitta den.
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-17, 20:38   #122
JaneAustenAddict JaneAustenAddict är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 11
Schanell, va tråkigt att du inte kan komma. Men som Stinas sa, det blir säkert fler tillfällen.

Så bra att det i alla fall finns någonstans där vi kan byta om! Jag har hittat ett tåg som går så att jag borde kunna vara där vid 10. Sen vet jag inte riktigt hur vi hittar varandra... Mitt mobilnummer är 0700 326385.

Ska bli såååå kul! Kan knappt vänta!
JaneAustenAddict är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-17, 20:41   #123
Zarine Zarine är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 13
Efter mycket velande har jag bestämt mig för att inte åka. Med bensinpengar, parkering och inträde blir det ca 500 kr minst, pengar som jag helt enkelt inte har. Jättetråkigt för jag hade hemskt gärna åkt...

Men jag hoppas på bättre tider! Har precis fått ett 4,5 mån vik så framåt våren kanske det står bättre till med ekonomin och då måste jag förståss köpa tyg, sy fina klänningar och åka på träffar!

Hoppas ni får en rolig dag på mässan!
Zarine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-17, 22:43   #124
Stinas Stinas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 147
Smile

Ja nu börjar det dra ihop sig.....min dotter sa ett par väl valda ord inför det här.....en blandning mellan skräck och förtjusning......


Upptäckte för en liten stund sedan att min kjol inte satt som den skulle på provdockan......Upptäckte efter en liten stund att jag lyckats klippa övre volangen snett !!!!!!!
Begriper inte hur jag lyckats......Nu blev det panik........Det blev till att öppna sömmen och försöka sätta i en kil.....får väl se hur snyggt det blir.....sömmen kommer nog att döljas av polonaisen....men ändå.......Men jag får fortsätta imorgon efter jobbet...nu ska jag sova...ska upp 4.50.....................zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-18, 17:01   #125
Schannalle Schannalle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 63
Jag kan ju som sagt inte följa med, men ni delar väl med er av bilder på hur era kläder ser ut hoppas jag?
Schannalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-18, 17:08   #126
JaneAustenAddict JaneAustenAddict är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 11
Jag har planerat att försöka ta en del bilder som jag sedan ska posta på min blogg. Och då om alla tycker att det är ok så kan jag absolut ta en (flera!) på våra kläder.
JaneAustenAddict är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-18, 18:21   #127
Stinas Stinas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 147
Talking

Mig får du gärna ta bild på...mina arbetskamrater är väldigt nyfikna på hur vi alla ser ut så jag har lovat att få fram bilder...
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-18, 18:33   #128
Stinas Stinas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 147
Aurora!
Jag och min dotter kommer också med ett tåg som kommer till Älvsjö straxt före 10.00.......jag lägger in ditt mobilnummer i min mobil
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-18, 18:37   #129
Fastlove Fastlove är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 103
Vad tråkigt, Hannah! Väldigt synd...

Jag har sytt klart nästan allt nu, efter två dagar av typ ingenting förutom sy, sy, sy... Nu ska jag bara kolla att allt passar och sen packa ner det på nåt sätt så att det kommer med till mässan imorgon.
Fastlove är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-18, 23:55   #130
Stinas Stinas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 147
00.05 var klänningen klar....äntligen...bara strykning i morgon bitti
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 19:02   #131
Stinas Stinas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 147
Vilken dag :)

Tack för en jättetrevlig dag Ahnna, Aurora och Madeleine......så mycket uppmärksamhet vi fick .....plåtade till både höger och vänster....
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-20, 14:37   #132
Fastlove Fastlove är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 103
Ja, det var kul!

Nu finns en grupp på Facebook som heter "Sveriges första 1800-talssällskap?" - gå med i den, vettja! Där kan vi fortsätta diskutera vad vi vill göra och om vi ska ha en förening eller inte och så vidare. Jag har lagt upp lite bilder från igår också.

Tydligen finns det "en hel del" Sherlock Holmes-sällskap i Sverige, blev jag upplyst om av en kompis på Facebook. Men det är ju inte riktigt det vi är ute efter... eller?
Fastlove är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-20, 16:02   #133
Stinas Stinas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 147
.....vi kanske ska ut och jaga banditer i turnyrklänning....
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-21, 04:54   #134
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Roligt, men det är ju ganska snäv tidsperiod, eller hur?
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-21, 11:04   #135
Fastlove Fastlove är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 103
Personligen känner jag inte att jag har något intresse av ett Sherlock Holmes-sällskap, eftersom jag vill kunna ta ut svängarna mer och även nosa på 1700-talet. Men visst, jaga bovar och banditer i viktoriansk utstyrsel hade väl varit skoj! I alla fall en gång...

Fortsätt gärna diskussionen på Facebook, som sagt, nu när det börjar trilla in en del medlemmar där.
Fastlove är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons