Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-10-10, 21:25   #1
KajsaBorg KajsaBorg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 43
Question Brother Inno-Vis 900

Hej!
Ska nog köpa en Brother Inno-Vis 900 och undrar om man kan köpa till en större brodyr-ram, eller om det inte är möjligt att använda den i den modellen?
/Nettan
KajsaBorg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 09:49   #2
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Hej.
10x10 är den största ramen du kan ha i den maskinen....
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 15:14   #3
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Brother Innovis 900

Tänk på att Brother 750E bara är en ren broderimaskin, vilket inte 900 är utan det är också en vanlig symaskin. Kollade på en sida och där stod det att man kunde också köpa till en större ram. Skulle kunna tänka mig att du då kan brodera ca 10x17 cm.

Jag tycker att du kanske ska fundera på om det är en ren brodermaskin du vill ha eller en kombimaskin. Fundera också på hur stort du tror du kommer att vilja brodera, det är kanske värt att lägga lite mer pengar på en större maskin t ex Brother Innovis 1250 (1050 pund) och du har en maskin att växa i.

Har själv Brother 3100D (finns beg till bra pris) och har haft den i 6 år och den har aldrig krånglat, älskar Brother maskinerna
i alla format. Skulle gärna köpa en 4500 om jag hade råd.

Har nu inte prövat Innovis 900 men jag har prövat 750E och den är inget jag skulle köpa då jag vill ha en kombimaskin.

Har du några frågor så maila mig på madeluc5@yahoo.se

Mvh Marie
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 17:51   #4
Annamors Annamors är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 78
Wink

Hej, provade själv en Inno-Vis 900, när jag skulle köpa ny maskin.
Insåg dock att jag fort skulle "växa" ur 10x10 ramen. så jag sansade mig och köpte 1200 istället.Ångrar mig inte, det är jättekul att kunna både sy och brodera, den fungerar suveränt.
Men...på syfestivalen i Borås testade jag Inno-Vis 4000...och habegäret slog till, så gjorde även jag...
Tänkte nu sälja min knappt ett år gamla Inno-Vis 1200, men har inte hunnit sätta ut den till försäljning än. Kolla på sysidans annonser, skall försöka slita mej ifrån maskinen, kan ju inte gärna ha två!
Tror dock att du skall tänka till ordentligt om du verkligen nöjer dig med den lilla ramen,intresset växer fort!
Välkommen till brodérberoendet, det är så kul att kunna ladda ned till datorn och bara föra över till maskinen och se det växa fram.
Annamors är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 23:52   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag däremot tycker att det är nog bättre att ha separata sy- och brodyrmaskiner. Men det är nog för att jag föredrar gamla mekaniska symaskiner långt mer.

Men jag tror det är nog bättre du går upp någon steg i storlek. 10x10 är litet och det tycker jag också som syr för dockor.

Jag har innovis 1200, men nu skulle jag ha valt den här som har samma bågstorlek som 1200 men bara broderar men jag glömt namnet på.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-12, 09:11   #6
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Jag håller med Ichigo om att ha separata maskiner.
Jag köpte en ren brodermaskin (Janome MC300e), för att jag skulle sitta och sy annat under tiden, men med facit i hand så sitter jag oftast som en fåne och glor mär masikinen broderar.
Är fortfarande helt fascinerad av att se när den bygger upp broderier, framför allt lace..
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons