Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-04, 16:26   #1
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Copyright på rosa bandet?

Finns det någon som vet om det är tillåtet att göra och sälja rosa bandet (även alla andra färger). Dom säljs ju till förmån för olika saker normalt sett och då går ju en del till t.ex forskning. Jag har fsl brodyrer på sådana band både som örhängen och brosch, men vet inte om jag kan ha med det i försäljningen.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-04, 17:07   #2
trine trine är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 117
Hej
Tänker du att ge pengarna till forskning i bröstcancer?
Mvh Trine
trine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-04, 17:11   #3
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag har funderat på att ge en del av summan till forskning. I mitt fall blir det då isåfall ett ljusblått band och låta pengarna gå till sklerodermi forskning.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-05, 10:25   #4
vulnevia vulnevia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 345
Vad hade du tänk göra med den delen du inte ger till forskning då? Låter lite fishy tycker jag själv. Okej om du tar nån krona per band för material.
Och funderat, menar du att du ska sälja band men kanske inte alls ge pengar till forskning? Det om något låter väldigt dåligt. Tänk om du lade pengar i en bössa för Rädda barnen men de som samlade in pengarna inte alls gav pengarna dit...

Det bästa är ju att ta kontakt med sklerodermiforskning (eller jag har ju ingen aning om vem man ska ta kontakt med) och fråga om det är okej för dom att du säljer band. Kanske kan bli trubbel om du säljer band men inte är med i någon förening eller nåt?
vulnevia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-05, 10:40   #5
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag har bara spånat på möjligheterna att kunna ha det med på något vis. Jag vill ju att det ska gå rätt till.Tänkte inte alls snuva någon på pengar. Jag är själv delvis inblandad i forskningen, då jag lämnat prover o dyl i rent forskningssyfte eftersom vi är så få drabbade så alla som kan får hjälpa till. Jag får kontakta dom och höra vad som gäller.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-05, 15:20   #6
Chesssan Chesssan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 44
Jag skulle tro att det är copyright på det. Annars skulle fler ha sålt liknande saker. Plus att det finns redan ett blåttband, för prostatacancer. Så bandet hänger ju ihop med cancer forskning, men du skulle kunna kontakta dem band och sälja, och skapa ett band i sammarbete med dem. Men sen bör nog pengarna, men undantag för materialkostnader, gå till forskning
Chesssan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-05, 15:53   #7
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Ok. Det lutar åt att jag inte kör dessa örhängen denna gången. Upprinnelsen till det hela var att jag satt och letade örhängen bland mina brodyrer för att fylla ut tomrummen mellan hängena. Syftet är att kunna sälja det på marknaden. När jag letade, så hittade jag även dessa band som jag fått som gratisbrodyr från en amerikansk sida. Alla dom olika banden har faktiskt fler än en betydelse. Vet att det ljusblå även står för prostatacancer. Det finns hundratals varianter på olika sjukdomar och vilka färger som hör till vad. Även saker som misshandel av djur, utnyttjande av barn, olika sexuella läggningar osv har också sina färger som visar att man stödjer det.för den som är nyfiken finns det en mycket uttömmande länk här.
http://www.personalizedcause.com/shop/collections/classic/causes/st.html

Senast redigerad av chery den 2008-10-05 klockan 15:55. Anledning: verkar inte som det funkar att lägga in den så den blir klickbar
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons