Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-09-13, 15:04   #1
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Någon som kan rekommendera en bra sy/broderimaskin som är billig & kan brodera stort?

Hej!

Jag har en orchidea 1250. Och visst jag är nöjd med själva sömnadsdelen. Jättenöjd faktiskt! Den har ju hur mycket roliga dekorsömmar som helst osv.

Men när jag ska brodera så märker jag att jag oftast vill brodera stora saker och då går inte de med min maskin. Den klarar bara av att brodera max B 10xH 17cm och då måste man oftats förminska och alltid splitta broderiet innan man kan brodera. Jag blir galen på alla dom där programmen. Vill att det ska gå att brodera på en gång utan att behöva förminska och splitta broderiet varje gång.

Någon som har tips på en bra broderisymaskin som är billig och uppfyller mina krav?

Mvh Helen
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-13, 16:55   #2
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
Hej !
jag har också en orchidea , men den syr jag bara med nu då jag ville brodera större . Jag köpte Husqvarnas Quilt Designer II. Vet ej vad den kostar nu men tror den ligger mellan 26 - 28 000.
Då fungerar alla dina dataprogram om det är Husqvarna du har från början.Den broderar alla storlekar som finns för Husqvarna.
Men många har ju Janomes som bara broderar och den tror jag kostar ca 11 000 . Hur stort den broderar vet jag inte .
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-13, 17:40   #3
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Ja just jah..jag kan ju ha kvar min orchidea och bara sy på och sy dekorsömmar och sånt och köpa en broderimaskin i stället. Smart...så långt tänkte inte ens jag. Och då borde de bli billigare kanske att köpa en broderimaskin också.
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-13, 20:13   #4
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Janome 300E är en billig broderimaskin,
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-13, 20:59   #5
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Janome 300E har dessutom en gigaram man kan köpa till, har för mig att den är 20 x 23 cm.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons