Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Swap
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betyg: Betyg för ämne: 5.00 i medelbetyg (2 röster). Visningsalternativ
Gammal 2008-02-05, 18:37   #46
Rosiesmycken Rosiesmycken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 31
Hej

Ooops, maskinbroderi var kanske inte så okay ändå som jag trodde. Tur att jag bara använde det på ett av blocken, men det är inte BARA maskinbroderi också simsalabim är det ett färdig block, då hade det inte tagit mig från tidig morgon till sen kväll att göra mina fyra block. Jag har naturligtvis använt flera tyger, skurit och sytt ihop ändå runt maskinbroderiet. Sedan gjorde jag ett block med applikation på, kanske det inte heller är så populärt eller??? Det är inte lätt att veta allt.En aftonstjärna och en delad nioruta kanske är för enkelt, äsch jag kanske behåller mina block själv istället, för jag tycker att de duger.

Rose-Marie
Rosiesmycken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-05, 18:40   #47
Kickelina Kickelina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 138
Tycker absolut att du ska vara med. tekniken är fri. förstår inte varför det är sämre med maskinbroderi än tex applikationer?
Kickelina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-05, 19:07   #48
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Det är klart du ska vara med. vi är många som vill ha sådana block. Och det är ju så att reglerna säger att det är fritt val av teknik och motiv så häng på.
Jag vill ha block med brodyrmotiv på. Eller en applikation, eller ett tryck kanske, på en söt liten kyckling eller så en vanlig blockruta. En gul en.
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-05, 20:23   #49
Rosiesmycken Rosiesmycken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 31
Hej igen

Jo jag ska vara med, det blir ju jättespännande att se vad det kommer för block tillbaka.

Kände mig platt som en pannkaka ett tag, eftersom jag ju är nybörjare så känns det inte kul att höra att något som jag just har gjort ogillas så starkt av någon som är rutinerad inom området.För 5 månader sedan när jag skulle köpa symaskin och försäljaren frågade om jag skulle ha den till quilting, så frågade jag vad det var för någonting (visste inte ens det) och fick till svar "att sy lapptäcken", då svarade jag "nej aldrig".Men det går alltid att ändra sig, höll nästan på att ändra mig igen till att aldrig quilta mer men när jag tänkte efter ett tag så insåg jag ju att det bara är en åsikt bland många andra åsikter.

Jag har då slitit med att lära mig att sköta broderienheten på symaskinen för det är 1000 saker som kan gå fel och massor med småsaker man behöver tänka på och göra rätt för att det ska bli bra.

Sedan 3 månader tillbaka har jag alltså quiltat och broderat och jag är svårt drabbad av "lappsjukan" (är i och för sig född i Lappland också), sjukan efter fler och fler tyger, färger, tekninker och kombinationer.Oh så kul det är och tack alla ni här på sysidan som uppmuntrar, peppar och delar med er av era kunskaper.

Rose-Marie
Rosiesmycken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-05, 21:14   #50
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
Hej alla tjejer både gamla o nya "bekanta"

har följt påskswap-snacket på avstånd sas, blev lite "tilltufsad" förra gången, i julas , så jag ville inte vara med denna gången - känner inte att jag är /kan sy så pass bra som det behövs.

Men jag hoppas verkligen att det går bra för alla som vill o kan vara med nu och att ingen låter bli att vara med pga dåligt sy-självförtroende och att det blir en lika trevlig och givande swap som vi haft så många gånger förr

Många hälsningar från birgitta l
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-05, 22:10   #51
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Men snälla rar Birgitta du som är så duktig och gör så fina block. För min del får du mer än gärna vara med på swappen.
Det är ju det som är så roligt med swappandet, att få så många olika block, PP, application lr delvis broderade block, lr vad olika tekniker som finns. Det finns å mycket roligt å fint att göra av alla block.

ÅsaS
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-05, 22:44   #52
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Citat:
Birgitta-L skrev:
Hej alla tjejer både gamla o nya "bekanta"

har följt påskswap-snacket på avstånd sas, blev lite "tilltufsad" förra gången, i julas , så jag ville inte vara med denna gången - känner inte att jag är /kan sy så pass bra som det behövs.

Många hälsningar från birgitta l
Det blir ju alltid någon som inte är nöjd. Men vad sjutton gör det. Går man med i en Swap så får man räkna med att det kan bli fel någon gång.
Däremot så ska inte slarvigt sydda block godkännas tycker jag. Därför skrev jag in det i reglerna.
Du gör mycket fina block, Du är noga, och du är mycket bättre än vad många har varit i de swapar jag varit med i här på sysidan.

Så glöm tidigare gnäll. Häng på i Swapandet.
Vi syr hur vi vill, bara det är påskrelaterade välsydda tvättade bomullsblock som håller måttangivelsen så blir nog alla nöjda, Nästan i alla fall .

Vi kommer att sakna dig annars Birgitta.
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-06, 20:38   #53
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Hejsan, har nu gjort ett set som ej innehåller brodyr, bilden finns att beskåda på min sida, skall föreställa tulpaner, kan kanske vara svårt att se på denna bilden. Vet ej om jag skall skicka iväg även det broderade set som jag visat tidigare. Det gör inget i och för sig om jag får dem tillbaka.
PS. Birgitta, jag tycker det skulle vara roligt om du var med,har ju sett vilka fina saker du gjort tidigare. DS.
// Ingrid ;o)
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 07:19   #54
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Skicka med dina broderade också....de är jätte fina!
Jag väntar på att komma igång...har beställt en bok på nätet med några nya mönster...hoppas den kommer idag.
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 08:16   #55
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Ingrid snälla sicka dina broderade block &så. Jag skulle bli jätteglad om det dök upp en så
söt kyckling hemma hos mig.
ÅsaS
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 17:59   #56
Helena_B Helena_B är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 100
Hej!
Nu har jag läst och begrundat... Ja, jag vill vara med! Har aldrig gjort detta förut, är bara en glad amatör, men det ska bli spännande.
Jag ska alltså sy 4 rutor och skicka, sedan får jag 4 varierande i retur. Vart ska de skickas? Jag ska bifoga returkuvert, visst? Om jag vill göra fler än ett set, kan jag skicka alla tillsammans eller vill du ha 4 i varje skick, för enkelhetens skull?
Jag längtar... Hälsn Helena
Helena_B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 21:06   #57
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Det är kul om vi blir fler så sätt igång o sy för fullt Helena
Jag har lagt upp bilder på höns som jag gjorde klart i kväll. Alla är större än 15cm även om ett block ser mindre ut.
Åsa
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 07:39   #58
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Citat:
Helena_B skrev:
Hej!
Nu har jag läst och begrundat... Ja, jag vill vara med! Har aldrig gjort detta förut, är bara en glad amatör, men det ska bli spännande.
Jag ska alltså sy 4 rutor och skicka, sedan får jag 4 varierande i retur. Vart ska de skickas? Jag ska bifoga returkuvert, visst? Om jag vill göra fler än ett set, kan jag skicka alla tillsammans eller vill du ha 4 i varje skick, för enkelhetens skull?
Jag längtar... Hälsn Helena
Kul att du också hänger på den här Swapen.
Skicka din mailadress till mig så får du reglerna samt min adress.


Du syr 4 st block som sedan blir 1 set. Du väljer själv vilken teknik och vilka motiv du ska ha på dina block. Temat är ju påsk som nog alla har förstått
Sen väljer du hur många set du vill göra och du skickar dessa i samma kuvert till mig.


Däremot så "MÅSTE" alla blockan vara
15 cm "UTAN" sömnsmån.
De får inte vara varken "mindre eller större".
Sedan läggs en sömnsmån på som "SKA" vara "minst" 6 mm.
Absolut inte mindre. Större gör inget. Det kan mottagaren själv skära efter sitt eget tycke.

Håller de inte måtten så skickas de tillbaka, om det inte är någon av Swapparna som tar emot udda storlekar.
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 14:49   #59
Rutviola Rutviola är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 97
Ojdå Ojdå!!!! Bakgrunden till mitt inlägg är följande: Jag deltog i ett ATC-byte och slet för att göra 4 textila kort. Jag lade ner ett fruktansvärt arbete och broderade för hand mm. Det var alltså många timmars arbete och jag tyckte de blev så fina. Gissa vad jag fick åter???
4, varav tre mycket snabbt och slarvigt gjorda, papperskort.
detta var mitt eget fel då jag inte läste instruktionerna ordentligt. Där stod också valfri teknik. Men jag blev väldigt ledsen.
Dessutom har jag varit med på några bytesringar och round robin mm. Då finns det alltid några som skickar de sämsta och billigaste tygerna medan jag bemödar mig om att använda mina bästa tyger.
Felet ligger väl hos mig, men jag uppfattade att det var lite krav på dessa rutor.
Jag tycker nog inte att en tygbit som man maskinbroderar är så välarbetat.
Det var ett missförstånd även om jag fortfarande står för min åsikt.
Jag skickar naturligtsvis in mina 4 alster och hoppas någon vill ha dem och att Elisabeth ev. kan ge mig de flesta i mera lappteknik.
Min avsikt har verkligen inte varit att krossa någon eller platta till någon.
Tekniken är fri och jag ville bara lyfta upp frågan eftersom jag gått på pumpen tidigare.
Det är klart att ni skall sy vad ni vill och dessutom tror jag inte jag är mer erfaren än någon annan på listan. Men jag har en stor trut!!
Och den är jag stolt över och står för det jag säger.
Fria hälsningar från RutViola
Rutviola är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 14:56   #60
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Rutviloa
Om jag hade broderat för hand och sen fått kort som var mer slarvigt gjorda kan jag förstå är mycket tråkigt och det är klart att jag skulle blivit ledsen jag med.
Men att vara stor i truten är sällan till någon nackdel
Åsa
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons