Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-10-16, 10:00   #1
AnnaB AnnaB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 92
Sjöjungfrukjol

Hej!

Jag är halvnybörjare och syr inte efter mönster (kan inte/har inte råd). Nu funderar jag på att sy en hellång kjol i sjöjungfrumodell, ev med tyll nedtill/under. Nu undrar jag hur man gör och om det är alldeles för superdupersvårt. Alla tips mottages tacksamt!
AnnaB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-18, 10:19   #2
klaas klaas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 95
hej!Det är nog enklast om du utgår från en grundmönster alt riktigt plagg. Sen är det bara att ändra lite och rita av. Tittar man hur liknande kjolar är uppbyggda behöver man ingen djupare kunskap även om det inte stör!
mvh klaas
klaas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-24, 09:18   #3
sy-sara sy-sara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 146
inga dyra mönster

I burdas easy fashion eller vad tidningen nu heter det är i alla fall den som är helt på svenska finns mönster på en kort sjöjungfrukjol. Den är jättelätt att förlänga till hellång. fodra den sedan med vanligt fodertyg (samma mönster) och sy fast rikligt med tyllvolanger längst ned så står den ut också. Jag gjorde en sådan kjol till två bröllop som jag varit på i år och sydde ett matchande liv i samma tyg. Har fått massor av komplimanger för något som var hyperlätt. Kjolmönstret är så bra att jag sytt tre!!! kjolar fast i olika längder och tyger. De är jättesnygga allihop. Snyggt med en som går precis nedanför knät med lite spets som sticker fram och ett par snygga stövlar.

Desutom måste jag säga att det numret av tidningen innehöll många andra bra mönster, håller på med tunikan nu, borde bli färdig imorgon...

Lycka till
sy-sara är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons